  • 1. Data: 2003-07-01 13:37:26
    Temat: oprogramowane OEM
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam wszystkich grupowiczów
    Zamierzam zakupić programy do pracy w firmie.
    W związku z tym mam pytanie czy wersja programu OEM może być wykorzystywana do
    zastosowań komercyjnych. Chodzi o system operacyjny.
    I co oznacza OEM oraz czy wersja Home może być wykorzystaywana komercyjne.
    Pozdrawiam Krzyś

  • 2. Data: 2003-07-01 13:56:57
    Temat: Re: oprogramowane OEM
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    a...@p...onet.pl wrote:

    > Zamierzam zakupić programy do pracy w firmie.
    > W związku z tym mam pytanie czy wersja programu OEM może być
    > wykorzystywana do zastosowań komercyjnych. Chodzi o system operacyjny.

    Tak

    > I co oznacza OEM oraz czy wersja Home może być wykorzystaywana
    > komercyjne. Pozdrawiam Krzyś

    Tak. Domyślam się, że chodzi o Windows XP Home. Jeśli coś innego to
    przeczytaj licencję.

  • 3. Data: 2003-07-01 14:04:29
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

> [...]
    > zastosowań komercyjnych. Chodzi o system operacyjny.
    > I co oznacza OEM oraz czy wersja Home może być wykorzystaywana komercyjne.

    Bylo juz przerabiane .. dyskusja dosc ozywiona wiez zapraszam do archiwum
    grupy, ale tak na szybko... tak OEM jak najbardziej nadaje sie do zastosowan
    komercyjnych tak jak i ver Home systemu poniewaz jest to tylko nazwa
    handlowa a nie sposob uzytkowania.

    pozdrawiam

    ps. ver OEM jest to system ktory jest zakupiony wraz z nowym sprzetem komp.
    (niekoniecznie z calym komp. wystarczy z jakas czescia komp. .. procesorem ,
    dyskiem twardym itp) niedostepna jest pomoc techniczna z infolini M$ tylko w
    miejscu zaqpu komp (czesci) i dlatego taka ver jest duzo tansza..
    oczywiscie to skrot tego co najwazniejsze w OEM bo zaleznosci jest duzo
    wiecej i odsylam do warunkow umowy licencyjnej

  • 4. Data: 2003-07-01 18:10:14
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl> napisał w
    wiadomości news:bds4df$f5d$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > [...] ver Home systemu poniewaz jest to tylko nazwa
    > handlowa [...]

    to nie jest nazwa handlowa, ale linja produktu.
    Home = 95, 98, ME, XP Home
    Business = NT, 2000, XP Prof.

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl

  • 5. Data: 2003-07-01 18:40:12
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    > to nie jest nazwa handlowa, ale linja produktu.
    > Home = 95, 98, ME, XP Home
    > Business = NT, 2000, XP Prof.

    to jest nazwa handlowa :) a ze przy okazji wskazuje na jakis rejon gdzie
    dany system ma zastosowania to druga sprawa.. .. ale nie klócmy sie o to bo
    pewnie prawda lezy gdzies posrodku czyli i ja i ty mamy racje :)

  • 6. Data: 2003-07-01 19:59:17
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl> napisał w
    wiadomości news:bdskhl$fc3$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    bo
    > pewnie prawda lezy gdzies posrodku czyli i ja i ty mamy racje :)

    heh, w sumie... moze i jest nazwa handlowa dla XP,
    gdyż widnieje jako fragment pełnej nazwy systemu (czyli towaru).
    W każdym bądź razie na linje produktu wskazuje także.
    Więc, w sumie, nie pośrodku,
    ale w pewnym sensie obaj mamy racje.

  • 7. Data: 2003-07-01 22:11:28
    Od: "go!" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Więc, w sumie, nie pośrodku,
    > ale w pewnym sensie obaj mamy racje.

    Chodzi o to, ze OEM musi byc zakupiony z nowym sprzetem. Ale oczywiscie (jak
    zwykle) istnieje wyjscie. Wystarczy kupic np. naped FDD i wtedy legalnie
    mozna dokupic i uzywac oprogramowanie OEM.