  • 1. Data: 2003-07-01 13:29:42
    Temat: ZUS - renta rodzinna a studia
    Od: "Kamil Ratajczyk" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Nie dawno ukonczylem studia mgr, 24 lata koncze dopiero w grudniu 2003, wiec
    chcialbym kontunuowac nauke w taki sposob, by otrzymywac swiadczenia od ZUS.
    Poniewaz studia doktorackie, ktore zaczynam, nie uprawniaja niestety do
    otrzymywania renty zlozylem papiery na 1 rok zwyczajnych, 3.5 rocznych
    studiow inzynierskich.
    To umozliwi mi otrzymywanie renty do grudnia 2004 r.

    Nie dawno dowiedzialem sie, ze zgodnie z art.68 p.3.2 moge rente otrzymywac
    jeszce dluzej - do wrzesnia 2005 r. (tzn. do ukonczenia studiow), pod
    warunkiem jednak, iz w momencie ukonczenia przeze mnie 25 roku zycia bede na
    ostatnim roku studiow w szkole wyzszej.

    I tu moje pytania:
    - Czy zamiast na studia inz. isc na jakies platne studia podyplomowe 2
    lentnie?
    - Czy moze lepiej przerwac studia inz. po pierwszym roku i udac sie na 1-
    roczne studia podyplomowe?

    - no i czy studia podyplomowe mieszcza sie w ramach w/w artykulow? (w moim
    mniemaniu wlasciwie trudno zapis ten interpretowac w sposob dla mnie
    niekorzystny)

    pozdrawiam i dziekuje za pomoc,
    Kamil Ratajczyk