  • 1. Data: 2010-11-16 17:57:14
    Temat: opłaty związane z wynajmem i wypowiedzeniem
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie dotyczące opłat.
    Umowa wynajmu mieszkania zawiera zapisy dotyczące kwoty za miesiąc i
    terminu płatności np do 10-tego.(w zakresie opłata)
    W zakresie wypowiedzenia jest zapis iż okres wypowiedznenia wynosi dwa
    tygodnie i kończy się z ostatnim dniem tygodnia.

    Pytania:
    Jaki to jest ten dzień (niedziela, sobota bo kalendarze róznie to
    przyjmują).
    CO z opłatą za miesiąc w którym upływa okres wypowiedzenia. Np winno sie
    zapłacić do 10 (jesli płaci sie za cały miesiąc) a okres wypowiedzenia
    kończy się 15-go. Czy do 10-go nalezy opłacić za cały ostatni miesiąc czy
    za dwa tygodnie ostatniego miesiąca?

    ***ERA****
    aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

  • 2. Data: 2010-11-16 22:30:31
    Temat: Re: opłaty związane z wynajmem i wypowiedzeniem
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/16/2010 11:57 AM, xxxx wrote:

> [...]
    >
    > Pytania:
    > Jaki to jest ten dzień (niedziela, sobota bo kalendarze róznie to

    ostatnim dniem tygodnia jest niedziela.

> [...]
    > zapłacić do 10 (jesli płaci sie za cały miesiąc) a okres wypowiedzenia
    > kończy się 15-go. Czy do 10-go nalezy opłacić za cały ostatni miesiąc czy

    jesli do 10 tego juz wiecie, ze mieszkacie tylko do 15tego to placicie
    tylko za "do 15tego".

  • 3. Data: 2010-11-17 08:13:29
    Od: małgorzata <małgorzata_surkowicka@nospamwp.pl>

    > ostatnim dniem tygodnia jest niedziela.

    ostatnim dniem tygodnia jest poniedziałek zgodnie z KC

    jk

  • 4. Data: 2010-11-17 09:40:29
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 16 Lis, 23:30, witek wrote:
    > [...]
    > jesli do 10 tego juz wiecie, ze mieszkacie tylko do 15tego to placicie
    > tylko za "do 15tego".

    A przypadkiem nie chciałeś dać odpowiedzi o treści "jeśli
    wypowiedzenie było 1-go, to płacicie do 15-go"?

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 5. Data: 2010-11-17 15:18:48
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 16 listopad 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 18:57, wszystkim znany
    *xxxx* napisał(a):

    > Witam

    Prosze raz jeszce o odpowiedz jak z płatnością za miesiąc w którym kończy
    się okres wypowiedzenia. Np upływa on z dniem 18 a ja mam zgodnie z umową
    płacić z góry do 10 a wypowiedznie złożyłem 26 poprzedniego miesiąca.
    UMowa nic nie mowi o proporcjonalności w takiej struacji a "strony ustalają
    czynsz miesięczny w kwocie.."

  • 6. Data: 2010-11-17 15:36:01
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-17 16:18:48 +0100, xxxx <a...@w...pl> said:

    > Był 16 listopad 2010 roku (wtorek) gdy o godz. 18:57, wszystkim znany

    > Prosze raz jeszce o odpowiedz jak z płatnością za miesiąc w którym kończy
    > się okres wypowiedzenia.

    Normalnie. No, bo niby jak chciałbyś Nie płacić?

    > Np upływa on z dniem 18

    Czyli mieszkasz do 18.
    19. już nie.

    > a ja mam zgodnie z umową
    > płacić z góry do 10

    Płacisz z gory, do 10.
    Co sprawia ci tu problem?

    > a wypowiedznie złożyłem 26 poprzedniego miesiąca.

    Nieważne (dla płatności) jest kiedy prawidłowo je złożyłeś. W terminie
    oznaczonym, z jednodniowym zapasem, z tygodniowym zapasem - mieszkasz
    do 18. i płacisz za mieszkanie do 18. Bo mieszkasz do 18.

    > UMowa nic nie mowi o proporcjonalności w takiej struacji a "strony ustalają
    > czynsz miesięczny w kwocie.."

    Bo za miesiąc tyle_i_tyle, a do 18. tyle, ile się należy do 18.
    Umowa to doskonale przewidziała wprowadzając inne, niż miesięczne, termina.
    Mieszkasz pełen miesiąc, płacisz za pełen miesiąc.
    Mieszkasz proporcjonal

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2010-11-17 16:55:24
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    Coś ucięło.

    On 2010-11-17 16:36:01 +0100, Bydlę <bydl?@bydl?.pl> said:

    > Mieszkasz proporcjonal

    nie do miesiąca - licozne w pełnych tygodniach lub dniach.
    I płacisz stosownie do tego.

    (i jeszcze mi przez ramię podpowiadają, by dopisać:
    gdybyś umawiał się na pełne miesiące, to wypowiedzenie też miałbyś w
    pełnych miesiącach)

    --
    Bydlę