  • 1. Data: 2006-09-30 11:18:15
    Temat: oplata za zwrot dokumentow na uczelni
    Od: "sagitta" <n...@n...pl>

    Rok temu dostalam sie na dzienne, bezplatne studia na panstwowej uczelni. Z
    racji iz studiuje juz od paru lat inny kierunek na tej samej uczelni i drugi
    na innej, nie podjelam tych studiow, tzn nie pojawilam sie ani razu na
    zajeciach. Po pol roku otrzymalam pismo od uczelni, ze skreslono mnie z
    listy studentow z powodu nie uczeszczania na zajecia. Minelo kolejne pol
    roku i poszlam do dzienakatu wyjac swoje swiadectwo dojrzalosci. Okazalo
    sie, ze jesli chce to zrobic to musze zaplacic 50 zl.
    I tu moje pytanie: czy taka oplata moze byc nalozona na osobe, ktora chce
    zwrotu swoich dokumentow i ktora zostala skreslona z listy studentow? Skoro
    nie jestem juz studentem tego kierunku to dlaczego mam placic w celu
    odzyskania swojego swiadectwa? Czy jest to zgodne z prawem?

    pozdrawiam,
    sagitta

  • 2. Data: 2006-09-30 11:32:49
    Temat: Re: oplata za zwrot dokumentow na uczelni
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@n...pl> napisal(a):
> [...]
    > roku i poszlam do dzienakatu wyjac swoje swiadectwo dojrzalosci. Okazalo
    > sie, ze jesli chce to zrobic to musze zaplacic 50 zl.

    Zgłoś sprawę na Policję, albo do prokuratury, jak pobiegają na
    przesłuchania, to im się odechce raz na zawsze takich pomysłów.

    Art 276 KK
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-09-30 11:46:30
    Od: "sagitta" <n...@n...pl>

    > Zgłoś sprawę na Policję, albo do prokuratury, jak pobiegają na
    > przesłuchania, to im się odechce raz na zawsze takich pomysłów.

    A czy w momencie jak juz zaplacilam im te 50 zl (potrzebowalam moich
    dokumentow jak najszybciej) nie jest juz za pozno?

  • 4. Data: 2006-09-30 13:54:51
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    sagitta napisała:
    > A czy w momencie jak juz zaplacilam im te 50 zl (potrzebowalam moich
    > dokumentow jak najszybciej) nie jest juz za pozno?

    Nie. Masz do nich roszczenie z art. 405 kc (bezpodstawne wzbogacenie) --
    po prostu zażądaj od uczelni zwrotu tej opłaty. A jako środek
    motywacyjny proponowałbym skargę do Ministra E.N., z (uzasadnionym)
    wnioskiem o:

    - wezwanie uczelni do zwrotu bezpodstawnie pobranej kwoty,
    - (jeśli opłata została wprowadzona jakimś zarządzeniem rektora)
    stwierdzenie nieważności zarządzenia.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-09-30 14:04:30
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Samotnik wrote:

    > Art 276 KK

    Skoro jednak wydali dokument, to jest to nieco śliskie. Raczej
    widziałbym tu art. 228 §4. A na pewno roszczenie cywilne.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-09-30 14:05:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Nie. Masz do nich roszczenie z art. 405 kc (bezpodstawne wzbogacenie) --
    > po prostu zażądaj od uczelni zwrotu tej opłaty. A jako środek
    > motywacyjny proponowałbym skargę do Ministra E.N., z (uzasadnionym)

    Chyba M. N. i Sz. W.?

  • 7. Data: 2006-09-30 14:06:06
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Skoro jednak wydali dokument, to jest to nieco śliskie. Raczej
    > widziałbym tu art. 228 §4. A na pewno roszczenie cywilne.

    Nie doczytałem że już zapłaciła.

  • 8. Data: 2006-09-30 14:19:49
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Samotnik napisał:

    > Chyba M. N. i Sz. W.?

    Niewykluczone. Ostatnio parę razy (wedle potrzeb podziału stołków w
    ramach koalicji) zmieniał nazwę. W każdym razie chodzi o "ministra
    właściwego do spraw szkolnictwa wyższego".

    -------------------+

  • 9. Data: 2006-10-02 23:31:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "sagitta" <n...@n...pl> wrote in message

    > A czy w momencie jak juz zaplacilam im te 50 zl (potrzebowalam moich
    > dokumentow jak najszybciej) nie jest juz za pozno?

    Nie.
    Masz jakieś potwierdzenie wpłaty? Co jest na nim napisane, że za co
    płaciłaś?

    Napisz pismo do uczelni o zwrot niesłusznie pobranej opłaty.