  • 1. Data: 2006-09-30 09:04:08
    Temat: Przelew na nieprawidlowe konto
    Od: "MON" <m...@w...pl>

    Witam!

    Otoz przelalam pieniadze (300 zl) na nieprawidlowe konto, tzn.
    pomylilam nr konta i pieniazki powedrowaly do innej osoby, wiem do
    kogo. Rozmawialm z tamta osobe ale nie chce mi ich oddac. Czy ma ona
    prawo przywlaszczenia sobie tych pieniedzy?

    Serdecznie dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2006-09-30 09:13:48
    Temat: Re: Przelew na nieprawidlowe konto
    Od: zbihniew <z...@a...me>

    Użytkownik MON napisał:

    > Czy ma ona
    > prawo przywlaszczenia sobie tych pieniedzy?

    Nie ma. Powinna oddać, gdyż inaczej popełni "bezpodstawne wzbogacenie".

  • 3. Data: 2006-09-30 09:20:14
    Od: "MON" <m...@w...pl>

    A zatem moge oddac sparwe do sadu?

  • 4. Data: 2006-09-30 09:38:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MON napisał(a):
    > A zatem moge oddac sparwe do sadu?

    Tak.
    Pamiętaj że być może będzie potrzeba udowodnienia kiedy ta osoba
    dowiedziała się o tym, że otrzymała nienależne jej pieniądze.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2006-09-30 09:38:40
    Od: zbihniew <z...@a...me>

    Użytkownik MON napisał:

    > A zatem moge oddac sparwe do sadu?

    No w ostatecznosci tak. Ale lepiej oczywiscie uswiadomic gagatka o tym,
    wyslac mu oficjalne wezwanie, zeby oddal pod grozba oddania sprawy do
    sadu itp.

  • 6. Data: 2006-09-30 09:44:55
    Od: marg <m...@m...pl>

    zbihniew napisał(a):

    > No w ostatecznosci tak. Ale lepiej oczywiscie uswiadomic gagatka o tym,
    > wyslac mu oficjalne wezwanie, zeby oddal pod grozba oddania sprawy do
    > sadu itp.

    i poinformowania Urzędu Skarbowego ;)
    --
    >**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
    Aksjomat Cole'a >**<

  • 7. Data: 2006-09-30 12:17:44
    Od: "MON" <m...@w...pl>

    A czy istotne jest kiedy osoba ta zorientowala sie, ze otrzymala
    nienalezne jej pieniadze?

  • 8. Data: 2006-09-30 12:47:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MON napisał(a):
    > A czy istotne jest kiedy osoba ta zorientowala sie, ze otrzymala
    > nienalezne jej pieniadze?

    Istotne. Zobacz art. 409 kc.

  • 9. Data: 2006-09-30 13:45:07
    Od: "MON" <m...@w...pl>

    Dziekuje za tak szybkie odpowiedzi.

    Ale nie do konca rozumiem znaczenie powyzszego artykulu. Sprawa wyglada
    tak, ze pieniadze przeslalm na poczatku marca, a powiadomilam tamta
    osobe w polowie czerwca?
    Czy za pozno?

  • 10. Data: 2006-09-30 14:19:00
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    MON napisał(a):
> [...]
    > kogo. Rozmawialm z tamta osobe ale nie chce mi ich oddac. Czy ma ona
    > prawo przywlaszczenia sobie tych pieniedzy?

    Czy na przelewie byl tylko numer konta? nie bylo imienia i nazwiska
    osoby, wlasciciela konta?
    Co mi sie tu nie podoba. Jesli zrobimy blad w numerze konta, i dane
    osobowe nie zgadzaja sie z wlascicielem konta, to bank robi cofniecie
    pieniedzy i przelew nie dochodzi do skutku.

    Jesli faktycznie nazwisko i imie, oraz inne dane byly prawidlowe, a nie
    zgadzal sie tylko numer konta, to poszedlbym jeszcze z reklamacja do
    banku ktory przelew przyjał/wykonał.

    pozdrawiam,
    Przemek O.