    From: "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: okreslony wiek "do"
    Date: Sat, 20 Sep 2003 20:30:28 +0000 (UTC)

    "kinka" <k...@t...pl> dnia 20 wrz 2003 napisal/a kilka slow w
    news:bkicef$26k0$1@foka.acn.pl:

    > Użytkownik "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl> napisał w
    > wiadomości news:Xns93FCBDB6BDE46vipkawppl@193.110.122.80...

    > Może dlatego tak zapisywali, że nie uściślałaś, że masz jeszcze trochę
    > do tej 25tki...

    byl luty i mowilam, ze w sierpniu koncze 25 lat.

    > Faktycznie jest tak - że podaje się liczbę lat ukończonych, neiważne
    > czy za tą liczbą znajdują się jeszcze dwa czy 10 miesięcy.
    > W opiniach, w których należy podać dokładny wiek - wobec osoby, która
    > miała ukończone 25 lat i np. 2 miesiące stosuje się zapis 25;2.

    ok w jezyku potocznym w ankietach rowniez, czy w przypadku osob, ktore maja
    prawa wyborcze czynne lub bierne rowniez?

    Mam juz dwie opinie prawnikow na mailach odosnie tej sytuacji, obu z nich
    mowi ze konieczny jest zapis "do ukonczenia", aby nie bylo watpliwosci,
    gdyz w obecnej interpretacji powinno sie uznac "do 25 lat" jako 25 lat i
    ani dnia wiecej

    Pozdrowionka,
    VIPunia

    --
    Iwona Jankowska ::: VIPka ::: Vigorous Independent Person'ka
    http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu