  • Data: 2003-09-21 09:38:24
    Temat: Re: okreslony wiek "do"
    Od: "kinka" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam juz dwie opinie prawnikow na mailach odosnie tej sytuacji, obu z nich
    > mowi ze konieczny jest zapis "do ukonczenia", aby nie bylo watpliwosci,
    > gdyz w obecnej interpretacji powinno sie uznac "do 25 lat" jako 25 lat i
    > ani dnia wiecej

    Popieram posty z tej dyskusji - 25 lat ma się do dnia poprzedzającego
    ukończenie 26 lat.
    W przypadku, gdyby nie dożyło się tych 26 urodzin nie można powiedzieć, że
    nieboszczyk ma 26 lat. Mówi się najczęściej "niespełna 26-letni ...".
    Oczywiście, że zawsze należy doprecyzować sformułowania.
    Ale zastanawiam się, czy nie szukasz raczej potwierdzenia, że 25-latek to
    osoba, która właśnie ukończyła ten wiek, zaś dzień później nie jest już
    25-latkiem :-)