  • 11. Data: 2008-12-17 20:17:57
    Temat: Re: ograniczenie wolnosci
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote
    > Zatrzymany: "prosze o rozmowe z dyzurnym badz komendantem. Prosze
    > powiadomic
    > mojego adwokata i najblizsza rodzine, ze tu jestem", odp: "siedz cicho i
    > czekaj jak kaze, juz mowilam, ze nie jestes zatrzymany wiec nikogo nie
    > powiadamiamy"
    >
    > i tak przez 3h.

    A po co tak siedziales? Wykonywano z Tobą jakieś czynności? Na co czekałeś?

  • 12. Data: 2008-12-17 20:20:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-12-2008 o 21:17:57 Piotr [trzykoty] <r...@o...pl>
    napisał(a):

    > Wykonywano z Tob? jakie? czynno?ci?

    ROFTL ;-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2008-12-17 21:12:40
    Od: kuba <j...@g...com>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > "kuba" <j...@g...com> wrote
    >
    > A czemu? Tak ogólnie jest to możliwe. Nie mówię, że tu akurat popełnili, bo
    > jak sądze podstawy choć błędne były. Raczej zaniechano udokumentowanie tego.

    Za niedopełnienie obowiązku sporządzenia protokołu to ew. nadużycie
    uprawnień. Jak miałem praktykę w sądzie karnym, to była taka sprawa,
    aczkolwiek sąd umorzył ze względu na znikomą szkodliwość społeczną. A
    zawiadomienie do popełnieniu przestępstwa pozbawienia wolności - nie,
    dlatego, że będzie kontratyp. Przecież działalni w ramach uprawnień,
    tylko zaszła pomyłka :)

    --
    pozdrawiam
    kuba

  • 14. Data: 2008-12-17 22:23:14
    Od: Niepoprawny <n...@n...no>

    Icek wrote:

> [...]
    > piszczal".
    >
    > Zatrzymany: "Albo jestem zatrzymany albo wychodze sila". "Nie wychodzisz,
    > nie jestes zatrzymany tylko jestes do mojej dyspozycji, siedz cicho".
    >
    > Zatrzymany: "prosze o rozmowe z dyzurnym badz komendantem. Prosze powiadomic
    > mojego adwokata i najblizsza rodzine, ze tu jestem", odp: "siedz cicho i
    > czekaj jak kaze, juz mowilam, ze nie jestes zatrzymany wiec nikogo nie
    > powiadamiamy"
    >
    > i tak przez 3h.
    >
    > chodzilo mi o to czy na to przysluguje zazalenie jak na zatrzymanie. Ale jak

    Czemu nie udasz sie do komendanta?

  • 15. Data: 2008-12-18 07:42:36
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A po co tak siedziales? Wykonywano z Tobą jakieś czynności? Na co
    czekałeś?

    nie, nikt nic nie robil, w pewnym momencie przyszedl gosc, szepnal cos Pani
    Straznik i sie dowiedzialem: "moze Pan juuz oposcic posterunek". Drzwi
    zostaly otwarte i tyle

    dopominanie sie o papier z zatrzymania nic nie dalo

    Icek

  • 16. Data: 2008-12-18 16:49:10
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote
    > nie, nikt nic nie robil, w pewnym momencie przyszedl gosc, szepnal cos
    > Pani

    W takim razie IMHO było to zatrzymanie. Nie wygląda to na doprowadzenie, bo
    nie było to niezbędnym krótkotrwałym pozbawieniem wolności w celu wykonania
    konkretnej czynności określonej przepisami prawa np. przesłuchania, zbadania
    itp.
    W przypadku, gdy podjęto decyzję o zatrzymaniu powinno się wypisać protokół,
    nawet jeśli od tego odstąpiono. Niestety jest to dość częsty błąd, że się
    zostawia to co zaczęło i papa bez kwitu.

  • 17. Data: 2008-12-18 18:19:18
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > W przypadku, gdy podjęto decyzję o zatrzymaniu powinno się wypisać
    protokół,
    > nawet jeśli od tego odstąpiono. Niestety jest to dość częsty błąd, że się
    > zostawia to co zaczęło i papa bez kwitu.

    czyli co teraz wezwanie do wydania kwitu ?

    Icek

  • 18. Data: 2008-12-18 18:23:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote
    > czyli co teraz wezwanie do wydania kwitu ?

    musisz się zastanowić po co chcesz to robić i czy warto.
    Możesz pogadać z komendantem, możesz wnieść skargę do komendanta czy napisać
    do wydziału inspekcji KWP, możesz złożyć zawiadomienie o możliwości
    popełnienia przestępstwa niedopełnienia obowiązków służbowych czy
    przekroczenia uprawnień w prokuraturze.... W zależności od tego, Twoja
    sprawa będzie różnie potraktowana. Od zwrócenia uwagi na problem i pogadanie
    z policjantami po przez burze i albo udupienie funkcjonariuszy albo
    umorzenie sprawy i wkurzenie się ich na Ciebie.

  • 19. Data: 2008-12-18 19:49:48
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > z policjantami po przez burze i albo udupienie funkcjonariuszy albo
    > umorzenie sprawy i wkurzenie się ich na Ciebie.

    hmm, tnx, jeszcze nad tym pomysle

    Icek

  • 20. Data: 2008-12-18 20:20:40
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote
    > hmm, tnx, jeszcze nad tym pomysle

    Możesz też nie bawić się w dochodzenie kto winien, tylko złożyć zażalenie na
    zatrzymanie zgodnie z art. 244 i nast. w kpk.
    Wtedy ewentualnie wyjdzie co jak było zrobione i czy było to zatrzymanie czy
    nie. Potem ewentualnie pozew o odszkodowanie za 3h pozbawienia wolnosci8-)