  • 1. Data: 2008-12-16 19:47:16
    Temat: ublizanie - pozew + nagranie niejawne
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1.
    czy ktos, komu ubliza inna osoba, moze zalozyc tamtej osobie sprawe sadowa o
    ublizanie?
    jesli tak - jaka jest podstawa prawna takiego pozwu?
    Czego mozna domagac sie?

    2.
    czy osoba zakladajaca sprawe sadowa, czujaca sie ponizana ublizaniem, moze
    wykorzystac nagranie audio z takiej "sceny", nagranie _niejawne_ , nagranie
    wykonane poza wiedza osoby ublizajacej?

  • 2. Data: 2008-12-16 21:31:35
    Temat: Re: ublizanie - pozew + nagranie niejawne
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@t...net>

    Dnia Tue, 16 Dec 2008 20:47:16 +0100, 1634Racine napisał(a):

    > 1.
    > czy ktos, komu ubliza inna osoba, moze zalozyc tamtej osobie sprawe sadowa o
    > ublizanie?
    > jesli tak - jaka jest podstawa prawna takiego pozwu?

    Artykuł 233 KC. Kto komuś ubliża albo tamtej osobie,
    podlega karze grzywny lub karze pozbawienia wolności do lat 3.

    > Czego mozna domagac sie?

    Zaprzestania ubliżania.

> [...]
    > wykorzystac nagranie audio z takiej "sceny", nagranie _niejawne_ , nagranie

    Nie. Nie można wykorzystywać nagrań nagranych bez wiedzy nagrywanych.

    --
    ŁK (2008-12-16 22:29:57)

  • 3. Data: 2008-12-16 21:36:22
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nie. Nie można wykorzystywać nagrań nagranych bez wiedzy nagrywanych.

    ja slyszalem, ze mozesz nagrywac do woli to co sam slyszysz i dyskusje w
    ktorych bierzesz udzial

    Icek

  • 4. Data: 2008-12-16 21:46:31
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@t...net>

    Dnia Tue, 16 Dec 2008 22:36:22 +0100, Icek napisał(a):

    > ja slyszalem, ze mozesz nagrywac do woli to co sam slyszysz i dyskusje w
    > ktorych bierzesz udzial

    Jesteś prawnikiem, czy co :>?

    --
    ŁK (2008-12-16 22:46:23)

  • 5. Data: 2008-12-16 21:51:53
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Jesteś prawnikiem, czy co :>?

    masakra jakas. Daj mi zapis mowiacy ze nie moge nagrywac tego co sam slysze
    i dyskusji/rozmow w ktorych biore udzial (chocby biernie).

    Icek

  • 6. Data: 2008-12-16 21:52:01
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Łukasz Kalbarczyk napisał:
    > Nie. Nie można wykorzystywać nagrań nagranych bez wiedzy nagrywanych.

    Mylisz się okrutnie.
    Można i to do woli, ile wlezie :)

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 7. Data: 2008-12-16 22:09:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sadowa o
    > ublizanie?
    > jesli tak - jaka jest podstawa prawna takiego pozwu?

    Zdefiniuj, co to znaczy "ubliżanie". Ważnym jest również, czy jest to w
    "cztery oczy", czy publicznie.

> [...]
    > moze
    > wykorzystac nagranie audio z takiej "sceny", nagranie _niejawne_ ,

    Masz prawo utrwalić (nagrać, sfotografować, sfilmować) wszystko to, co
    widzisz czy słyszysz. Jest kilka wyjątków związanych z informacjami
    niejawnymi, ale nie mają one najpewniej tu zastosowania.

  • 8. Data: 2008-12-16 22:29:27
    Od: Niepoprawny <n...@n...no>

    Arek wrote:

    > Mylisz się okrutnie.
    > Można i to do woli, ile wlezie :)

    Nagrywac, czy wykorzystywac te nagrania w sadzie?

    Bo to 2 rozne sprawy.

  • 9. Data: 2008-12-16 22:58:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.12.2008 Niepoprawny <n...@n...no> napisał/a:
    > Nagrywac, czy wykorzystywac te nagrania w sadzie?
    > Bo to 2 rozne sprawy.

    Jak się mieszka w US.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2008-12-17 07:56:21
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 16 Dec 2008 22:31:35 +0100, Łukasz Kalbarczyk napisał(a):

    > Artykuł 233 KC. Kto komuś ubliża albo tamtej osobie, podlega karze
    > grzywny lub karze pozbawienia wolności do lat 3.

    O kurde, muszę doczytać ;)

    > Nie. Nie można wykorzystywać nagrań nagranych bez wiedzy nagrywanych.

    To też ciekawe!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl