  • 1. Data: 2003-11-21 01:35:47
    Temat: oem od innej strony
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    witam
    zdaję sobie sprawę że niektórzy już mają odruch wymiotny gdy słyszą oem
    ale wpadł mi do głowy problem

    znajduję na ulicy ,na ławce w parku itp. płytę np w98se
    powiedzmy że rozglądam się za włascicielem ale niestety nie widać
    rozumiem że płyta staje się moją własnoscią.
    i teraz co ?
    mogę to używać legalnie?
    a gdyby to był oem ?
    gdybym znalazł płytę z muzyką albo np. latarkę to nie miał bym wątpliwosci.
    a co będzie w przypadku kontroli ?
    przecież płyta jest legalna i nikt jej nie ukradł a na pewno ktos za nią
    zapłacił.

    to tyle idę w końcu spać.

  • 2. Data: 2003-11-21 03:33:00
    Temat: Re: oem od innej strony
    Od: "Marcin S." <m...@t...net>

    Użytkownik "tch" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wątpliwosci.
    > a co będzie w przypadku kontroli ?
    > przecież płyta jest legalna i nikt jej nie ukradł a na pewno ktos za nią

    No niestety nie do konca tak jest. Wlascicielem praw licencyjnych jest ten
    kto posiada dokument zakupu na w/w nosnik. Sama plyte mozna sobie zakupic
    bez problemu. Kosztuje to okolo 120 netto. Tylko ze nosnik nie upowaznia do
    uzytkowania programu. Jezeli na tej lawce lezalaby faktura wystawiona na
    Ciebie wtedy mialbys 100 % legalny soft

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 3. Data: 2003-11-21 04:02:41
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "tch" <t...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > powiedzmy że rozglądam się za włascicielem ale niestety nie widać
    > rozumiem że płyta staje się moją własnoscią.

    Jeśli znalazłeś oem to znalazłeś nośnik nic więcej.
    Licencja jest na komputerze, na której ta wersja oem była preinstalowana.
    Zauważ, że naklejki naklejane na komputer są tylko w wersjach oemowych.

    Jeśli znalazłeś wersję full, to znalazłeś nośnik z licencją. Jest twoja.

    To taka sama różnica, jak znalazłem kasę, a znalazłem czek.

    p.s.
    Buzdygan, proszę cię, nie odzywaj się na litość boską.

  • 4. Data: 2003-11-21 06:34:53
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Licencja jest na komputerze, na której ta wersja oem była
    > preinstalowana. Zauważ, że naklejki naklejane na komputer są tylko w

    Ech!, a co tu ma do rzeczy *preinstalacja* ? Chyba
    nie bardzo wiesz co to takiego i do czego służy
    skoro ją wiążesz z OEM'em?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    ...ostatnio ojciec przeczytał w pewnej ankiecie, że najwięcej wypadków

  • 5. Data: 2003-11-21 07:12:50
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> wrote in message
    > Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    A co to jest i do czego sluzy?

  • 6. Data: 2003-11-21 07:19:08
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bpkdtr$e0m$1@inews.gazeta.pl

    > [.................]
    > A co to jest i do czego sluzy?

    Jest to przedsprzedażna instalacja systemu w celu
    zademonstrowania potencjalnemu klientowi. W
    trakcie instalowania nie są potrzebne klucze
    instalacyjne (serial'e potocznie mówiąć) Gdy
    "znajdzie się chętny" wybierasz odpowiednią
    opcję i dopisujesz brakujące dane (klucz, user
    itd) i system jest gotowy do sprzedaży.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Odwaga bywa postrachem dla śmierci -

  • 7. Data: 2003-11-21 07:24:08
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

> [...]
    > instalacyjne (serial'e potocznie mówiąć) Gdy
    > "znajdzie się chętny" wybierasz odpowiednią
    > opcję i dopisujesz brakujące dane (klucz, user

    Zaraz zaraz, a w jaki sposób sprzedaje się OEM?

  • 8. Data: 2003-11-21 07:31:43
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bpkeiq$fin$1@inews.gazeta.pl

    > Zaraz zaraz, a w jaki sposób sprzedaje się OEM?

    Mówiąc dużymi skrótami to OEM'em nazywamy
    windows po dużych upustach cenowych, ale
    przypisany do konkretnego komputera. Jest
    sprzedawany wyłącznie z komputerem. Taki
    system użytowany bez tego komputera (na innym)
    jest systemem pirackim.
    OEM jest to po prostu wiązana *forma* sprzedaży.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Świadek potrącenia pieszego: Zobaczyłem, że w powietrzu na wysokości

  • 9. Data: 2003-11-21 07:34:56
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

> [...]
    > system użytowany bez tego komputera (na innym)
    > jest systemem pirackim.
    > OEM jest to po prostu wiązana *forma* sprzedaży.

    No tak, ale sprzedawca komputera ma obowiązek taki system na nim
    zainstalowac, to mialem na myśli mówiąc preinstalowany.
    Nie moze ci on dac komputera i instalki i powiedziec zainstaluj sobie. (w
    teorii oczywiscie)

  • 10. Data: 2003-11-21 07:36:11
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał
    w wiadomości news:bpkihg.3dk.1@p.i.k.i

> [...]
    > system użytowany bez tego komputera (na innym)
    > jest systemem pirackim.
    > OEM jest to po prostu wiązana *forma* sprzedaży.

    Był okres kiedy się coś komuś... i można było
    kupić Windows w wersji OEM "do" np. twardego
    dysku. Krótki okres czasu można było nawet z
    myszką go kupić, ale Microsoft to szybciutko
    "naprostował".

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Wszyscy myślą o sobie, a tylko ja myślę o mnie.