  • 11. Data: 2003-11-21 07:42:01
    Temat: Re: oem od innej strony
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bpkf7d$haa$1@inews.gazeta.pl

    > [..........................]
    > No tak, ale sprzedawca komputera ma obowiązek taki system na nim
    > zainstalowac, to mialem na myśli mówiąc preinstalowany.
    > Nie moze ci on dac komputera i instalki i powiedziec zainstaluj sobie.
    > (w teorii oczywiscie)

    To jest jeden z głównych warunków, że system OEM
    kupujesz wraz z komputerem na którym jest on
    *zainstalowany* .

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    ...piszę do Ciebie tych kilka linijek żebyś wiedział, że do Ciebie piszę,

  • 12. Data: 2003-11-21 07:43:15
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> wrote in message

    > Był okres kiedy się coś komuś... i można było
    > kupić Windows w wersji OEM "do" np. twardego
    > dysku. Krótki okres czasu można było nawet z
    > myszką go kupić, ale Microsoft to szybciutko
    > "naprostował".

    I wtedy wlasnie zrodzilo sie wiele niejasnosci jak to uzywac.
    Od kwietnia, jak mnie pamiec nie myli, problemu juz nie ma.
    Windows ma byc zainstalowany (na nazwijmy to preinstalowany, bo ta instalcja
    dokonczy sie przy pierwszym uruchomieniu komputera) i ma miec nalepke i
    dopiero wtedy tą kombinacje mozna sprzedac.

  • 13. Data: 2003-11-21 07:49:05
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bpkfnv$imq$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > instalcja dokonczy sie przy pierwszym uruchomieniu komputera) i ma miec
    > nalepke i dopiero wtedy tą kombinacje mozna sprzedac.

    Preinstalowany system możesz uruchamiać do woli.
    Nie jest to niczym ograniczone, a jedynie w winXP
    orgranicza to 30 dni na aktywację systemu.
    Nalepka (naklejka?) jest bezwzględnie wymagana
    do spełnienia warunków licencji OEM.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Celibat nie jest dziedziczny."

  • 14. Data: 2003-11-21 07:55:46
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b...@...i.k.i>, Andrzej_K. wrote:
    > Był okres kiedy się coś komuś... i można było
    > kupić Windows w wersji OEM "do" np. twardego
    > dysku. Krótki okres czasu można było nawet z
    > myszką go kupić, ale Microsoft to szybciutko
    > "naprostował".

    A poprzeglądaj trochę archiwa tej grupy po skrócie OEM i zobacz czy na
    pewno wiesz w co się pakujesz :)

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2003-11-21 07:56:01
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

> [...]
    > Nie jest to niczym ograniczone, a jedynie w winXP
    > orgranicza to 30 dni na aktywację systemu.
    > Nalepka (naklejka?) jest bezwzględnie wymagana

    Całkowicie się z tobą zgadzam, z tym, że podczas pierwszego uruchomienia
    musisz dokonczyć instalację.

  • 16. Data: 2003-11-21 08:02:07
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał
    w wiadomości news:21t091-b01.ln1@ziutka.router

    > A poprzeglądaj trochę archiwa tej grupy po skrócie OEM i zobacz czy na
    > pewno wiesz w co się pakujesz :)

    Hehe, a co mi "Twoje" archiwum?. Ja to sam
    sprzedawałem i to za przyzwoleniem Microsoftu.
    Więc Cie nie bardzo rozumiem. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Żarty bogatych ludzi są zawsze dowcipne.

  • 17. Data: 2003-11-21 08:05:20
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Marcin Debowski" <a...@n...net> wrote in message

    > A poprzeglądaj trochę archiwa tej grupy po skrócie OEM i zobacz czy na
    > pewno wiesz w co się pakujesz :)

    w jakim sensie?
    Masz na myśli treść licencji oem?
    jest jaka jest, wiąże software z hardwarem.
    Zawsze możesz kupić wersję full
    i komputer bez windowsa (ale muszę przyznać, że z tym coraz gorzej).

  • 18. Data: 2003-11-21 08:12:31
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bpkh0v$mlf$1@inews.gazeta.pl

    > [......................]
    > Zawsze możesz kupić wersję full
    > i komputer bez windowsa (ale muszę przyznać, że z tym coraz gorzej).

    To jest zależne gdzie dokonujesz zakupu. Jeśli
    w jakimś hiper_super markiecie to komputer
    z zasady jest z zainstalowanym systemem, ale
    gdy to robisz w "normalnym" sklepie to wybór
    należy do Ciebie.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Dzielni ludzie są odmieńcami - są słabi

  • 19. Data: 2003-11-21 08:44:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    Marcin S. rzecze:
    > No niestety nie do konca tak jest. Wlascicielem praw licencyjnych jest ten
    > kto posiada dokument zakupu na w/w nosnik. Sama plyte mozna sobie zakupic
    > bez problemu. Kosztuje to okolo 120 netto. Tylko ze nosnik nie upowaznia do
    > uzytkowania programu. Jezeli na tej lawce lezalaby faktura wystawiona na
    > Ciebie wtedy mialbys 100 % legalny soft

    Większych bzdur już dawno nie czytałem!

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 20. Data: 2003-11-21 08:46:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    poilkj rzecze:
    > Jeśli znalazłeś oem to znalazłeś nośnik nic więcej.
    > Licencja jest na komputerze, na której ta wersja oem była preinstalowana.
    > Zauważ, że naklejki naklejane na komputer są tylko w wersjach oemowych.

    Przestań już opowiadać bzdury i mącić ludziom w głowach.
    Jeżeli znalazł oryginalną płytkę instalacyjną to ma wszystko co potrzebuje
    do legalnego zainstalowania i używania programu.

    > Buzdygan, proszę cię, nie odzywaj się na litość boską.

    Proszę Cię poilkj tchórzliwy anonimie - zamilknij. Nikt mądry nie bierze
    głosu anonima pod uwagę.

    Arek

    --
    http://www.losowania.net