    From: "Marcin S." <m...@t...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oem od innej strony
    Date: Fri, 21 Nov 2003 04:33:00 +0100

    Użytkownik "tch" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bpjq9v$ogb$1@korweta.task.gda.pl...
    > witam
    > zdaję sobie sprawę że niektórzy już mają odruch wymiotny gdy słyszą oem
    > ale wpadł mi do głowy problem
    >
    > znajduję na ulicy ,na ławce w parku itp. płytę np w98se
    > powiedzmy że rozglądam się za włascicielem ale niestety nie widać
    > rozumiem że płyta staje się moją własnoscią.
    > i teraz co ?
    > mogę to używać legalnie?
    > a gdyby to był oem ?
    > gdybym znalazł płytę z muzyką albo np. latarkę to nie miał bym
    wątpliwosci.
    > a co będzie w przypadku kontroli ?
> [...]
    No niestety nie do konca tak jest. Wlascicielem praw licencyjnych jest ten
    kto posiada dokument zakupu na w/w nosnik. Sama plyte mozna sobie zakupic
    bez problemu. Kosztuje to okolo 120 netto. Tylko ze nosnik nie upowaznia do
    uzytkowania programu. Jezeli na tej lawce lezalaby faktura wystawiona na
    Ciebie wtedy mialbys 100 % legalny soft

    Pozdrawiam

    Marcin