  • 1. Data: 2007-09-11 10:26:23
    Temat: odstąpienie od umowy najmu mieszkania
    Od: "renata " <l...@g...pl>

    chciałabym się dowiedzieć w jaki sposób i czy mogę odstąpić od umowy najmu.
    od 1 września wynajmujemy mieszkanie i od tego dnia mój mąż w nim mieszka,
    natomiast umowa została zawarta na okres 6 mcy począwszy od 1 pażdziernika.
    Kaucja w wysokości jednokrotnego czynszu już została zapłacona.
    Trochę dziwnie rozmawiali z nami wynajmujący, bo o kaucji w ogóle nie bylo
    wcześniej mowy, jak również zaskoczyła mnie "propozycja" aby od 1 stycznia
    płacić o 100 zł więcej bo trzeba podatek zapłacić. Na męża uwagę, że podatki
    pani powinna sama płacić, odparła że mozemy w końcu tej umowy w ogóle nie
    podpisywać. Nie bardzo, bo po 1 mąż już tam mieszkał, po 2 nie chcieliśmy
    zostać na lodzie. Ale jednak jestem przekonana, że coś tu nie gra. Umowa nie
    zawiera choćby ćwierci adresu wynajmującego, nie ma w nim punktu o
    przekazaniu kluczy, jedynie o pobraniu kaucji w dniu jej podpisania (6
    września).
    Generalnie doszliśmy do wniosku, że chcemy jednak poszukać innego mieszkania,
    państwo wynajmujący w ogóle zachowują się tak jakby robili nam przeogromną
    łaskę. I co w sytuacji kiedy znajdziemy je np. przed 1 października, czy jest
    jakiś sposób odstąpienia od tej umowy, czy obowiązuje nas jedynie 30 dniowy
    termin wypowiedzenia?

  • 2. Data: 2007-09-11 11:07:42
    Temat: Re: odstąpienie od umowy najmu mieszkania
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "renata " <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest
    > jakiś sposób odstąpienia od tej umowy, czy obowiązuje nas jedynie 30

    witam

    a czy umowa najmu została jednak przez państwa podpisana? bo nie wynika tego
    z informacji

    jeżeli nie, to nie ma co podpisywać, tylko szukać nowego mieszkania; a
    jednocześnie żądać zwrotu wpłaconej kaucji chyba że jeszcze nie płaciliście
    za mieszkanie za wrzesień - to wtedy wynajmujący może sobie umniejszyc zwrot
    kaucji o ten czynsz za wrzesień

    pzdr

  • 3. Data: 2007-09-11 17:25:55
    Od: "renata " <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysiek <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > za mieszkanie za wrzesień - to wtedy wynajmujący może sobie umniejszyc

    niestety została podpisana z datą 6 września i wpłacona kaucja w wysokości
    jednokrotnego czynszu. Co gorsza nie wiem jak wynajmujący chcą liczyć czynsz
    za wrzesień, wszak umowa jest od 1 października.
    Może trochę pochopnie zdecydowaliśmy się tę umowę podpisać, ale wyszło na to,
    że jak się nam nie podoba, to możemy w ogóle tej umowy nie podpisywać i kto
    wie czy nagle mój mąż nie zostałby bez dachu nad głową. Jacyś moim zdaniem
    niedoiformowani ci ludzie (podatki, kaucja). Pewnie, można się wyprowadzić
    cichaczem, ale po co mi to. Obawiam się niestety że jedyne co nam zostało, to
    odczekać i 1 pażdz. złożyć wymówienie

  • 4. Data: 2007-09-12 06:38:23
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "renata " <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > cichaczem, ale po co mi to. Obawiam się niestety że jedyne co nam zostało,

    witam

    skoro już podpisana, to musisz skorzystać z mozliwości wypowiedzenia umowy,
    jeżeli takową ona daje, i zachować przewidziany w tej materii termin; poza
    tym możesz wypowiedzieć bez zachowania terminu, gdy lokal ma takie wady, że
    zagraża to zdrowiu lub życiu twojego lub innych lokatorów, którzy z tobą
    będą mieszkać, nawet jeżeli o tych wadach wiedziałeś (art.682kc)

    pzdr

  • 5. Data: 2007-09-12 07:24:21
    Od: "renata " <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > pzdr
    >
    > generalnie lokal nie ma wad, poza wynajmującymi :-) i brakiem mebli (są
    jedynie kuchenne w aneksie i szafy w zabudowie), ale powiedzmy, że na to w
    jakiś sposób zgodziłam się podpisując tę umowę. No po prostu nie chcę wiązać
    się z ludźmi, którzy od początku robią mi wielką łaskę wynajmując mieszkanie
    tłumacząc, że trudno mi będzie znaleźć mieszkanie bo mam dzieci. To takie
    trochę naciąganie tematu, a co gorsza to znajomi znajomych, więc wydawało
    się, że rozmowa będzie inna, a ich podejście bardziej ludzkie. Państwo w
    umowie zastrzegli sobie, że mamy im w każdym miesiącu udostępnić mieszkanie w
    celu oględzin.... no niby mają takie prawo, ale patrząc na nich i słuchając
    ich to mam wrażenie, że weszliby w każdym możliwym momencie chcąc sprawdzić
    czy kranów nie pourywałam. Po prostu z góry są nastawieni na nie, więc tez
    nie ma sensu dalej tego ciągnąć. Myślę, że jak im wypowiem 1 października to
    będzie dobrze, mamy miesięczny okres wypowiedzenia a przez ten czas z
    pewnością znajdziemy jakieś lokum. Jak przeglądam ogłoszenia w wawce, to
    jednak jest sporo mieszkań o wyższym standardzie w przyzwoitych cenach (np.
    wyposażonych w zmywarkę, a tu pani na moje pytanie czy mogę podłączyć
    zmywarkę, rzekła nie, choć generalnie dałoby się ją podłączyć tak, by nie
    naruszać "substancji szafek" jak to pani określiła).
    Dzięki za info
    pozdr

  • 6. Data: 2007-09-12 07:36:51
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Jesli złożysz wymówienie 01 października, to po pierwsze przy umowie na czas
    nieoznaczony zwykle byłoby skuteczne
    dopiero od listopada, a przy oznaczonym to nawet wcale jesli bez waznych przyczyn.
    Wynajmujacy poniósł starania i koszty znalezienia lokatorów nie po to, aby na byle
    widzimisię znów je ponosić od nowa i
    mieć jeszcze pustostan...
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2007-09-12 07:52:42
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wynajmujacy poniósł starania i koszty znalezienia lokatorów nie po to, aby
    > na byle widzimisię znów je ponosić od nowa i

    szanowny 666!
    jest taki sobie przepis art.673kc - dotyczy wypowiedzenia umów najmu
    zawartych albo na czas nieoznaczony, albo na czas oznaczony; tam jest
    paragraf 3 który stanowi, że jeżeli najem jest na czas oznaczony, a tak jest
    w przypadku pytającej, to każdy z nich - wynajmujący jak i najemca - moga
    wypowiedzieć najem w przypadkach określonych w umowie; pytająca wskazała, że
    w umowie każda ze stron może wypowiedzieć najem w określonym terminie;
    kwestia rozliczenia sie po wydaniu przedmiotu najmu to juz inna bajka

    pzdr

  • 8. Data: 2007-09-12 08:00:12
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Tu zdania bywają podzielone.
    Nie znam tresci umowy
    "Zapisy niedozwolone w umowie najmu dotyczą sposobu jednostronnego wypowiedzenia
    umowy zawartej na czas oznaczony.
    Umowa zawarta na czas oznaczony może zostać jednostronnie wypowiedziana jedynie w
    przypadku zaistnienia sytuacji
    przewidzianej w umowie, z zachowaniem umownego terminu wypowiedzenie."
    JaC

    ---

  • 9. Data: 2007-09-12 08:04:24
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Moja pomyłka - od stycznia - art. 688 KC
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2007-09-12 08:56:35
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > jedynie w przypadku zaistnienia sytuacji
    > przewidzianej w umowie, z zachowaniem umownego terminu wypowiedzenie."

    witam

    666 - rozumiem że podałeś jakieś bliżej nieokreślone orzecznictwo; chwali
    się, ale wobec treści art.673 kc w zw. z art.680kc, nie jest ono aktualne;
    to co napisałem wcześniej ma pełne zastosowanie, także to umowy najmu lokalu
    mieszkalnego, zgodnie z art.680kc - sprawdź te przepisy

    pzdr