  • 11. Data: 2004-05-16 12:31:56
    Temat: Re: odstapienie od umowy gwaranji
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Bartosch_M wrote:
    > wydaje mi sie ze zlamanie gwarancji ze strony serwisu uprawnia mnie do
    > czegos

    Teoretycznie gwarant ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą na podstawie
    art.471 kc. Przede wszystkim pod warunkiem zawinienia...

    KG

  • 12. Data: 2004-05-16 13:00:18
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Bartosch_M* [ b...@o...pl ] napisał(a):

    > to dobrze czy zle? :)

    dobrze :)

    > moge zadac zwrotu pieniedzy?

    siur :)

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 13. Data: 2004-05-16 14:10:47
    Od: "Bartosch_M" <b...@o...pl>

    > Musisz odróżnić gwarancję od odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność
    > z umową.

    Prosze o wyjasnienie, bo juz sie cieszylem po tym co mi Sarpedon napisal.

    > Od 1 stycznia 2003 roku w sprzedaży konsumenckiej jedyny przepis, który
    > mówi o gwarancji, to art.13 tej ustawy. Tyle że ani słowa tam o
    > uprawnieniach kupującego i obowiązkach gwaranta.

    No wlasnie, w gwarancji tez nic nie niapisali, ale w sprawach
    nieuregulowanych, czy nie stosuje sie warunkow rekojmi?

  • 14. Data: 2004-05-16 15:29:41
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Bartosch_M wrote:
    > Prosze o wyjasnienie, bo juz sie cieszylem po tym co mi Sarpedon napisal.

    Na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową istniejącą w chwili
    wydania rzeczy. Oznacza to m.in. że sprzedawca nie jest zobowiązany do
    naprawienia każdej usterki, która pojawi się w ciągu 2 lat, a tylko
    takich, które wynikają z faktu, że towar już w chwili wydania nie miał
    okreslonych właściwości. Odpowiedzialność ta obowiązuje zawsze, nie
    można jej wyłączyć i ograniczyć - uprawnienia konsumenta określone są w
    ustawie (art.8) i nie mogą być modyfikowane na jego niekorzyść, ma też
    on pewne obowiązki - w tym zawiadomienie o niezgodności w ciągu 2
    miesięcy. Istnieje przy tym z mocy prawa, więc nie potrzebne są żadne
    oświadczenia, zobowiązania itd.

    Natomiast oprócz tej odpowiedzialności możliwe jest udzielenie na
    produkt gwarancji. Oznacza to, że jakiś podmiot (gwarant - może być nim
    producent, importer, sprzedawca) oświadcza, że jeśli rzecz nie będzie
    miała określonych właściwości (np. zepsuje się), to kupujacy będzie miał
    pewne prawa art.13 ustawy), przy czym aby istniała ważna gwarancja takie
    oświadczenie musi określać obowiązki gwaranta. Co prawda nie musi być to
    już dokument, bo gwarancja może być udzielona również w reklamie, ale
    nie jest gwarancją paragon, nalepka, napis na pudełku mówiący że na
    produkt jest gwarnacja itd.
    Więcej szczegółowych przepisów dotyczących gwarancji obecnie nie ma, a
    więc prawa kupującego i obowiązki gwaranta kształtowane są wyłącznie
    przez treść tego oświadczenia. Ewentualne niewywiązanie się gwaranta z
    jego obowiązków nie ma wpływu na umowę sprzedaży, a może jedynie rodzić
    odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych (art.471 kc).

    Gwarancja jest przy tym niezależna od odpowiedzialności sprzedawcy za
    niezgodność towaru z umową, a konsumentowi przysługuje prawo wyboru z
    którego środka ochrony chce skorzystać. Jednak nie może on w trakcie
    załatwiania reklamacji przechodzić z jednych uprawnień na inne, aby to
    zrobić należy rozpocząć proces reklamacji od początku. Pomijam już
    problemy jakie mogą w takim wypadku powstać...

    > No wlasnie, w gwarancji tez nic nie niapisali, ale w sprawach
    > nieuregulowanych, czy nie stosuje sie warunkow rekojmi?

    nie

    KG

  • 15. Data: 2004-05-16 19:03:51
    Od: "Bartosch_M" <b...@o...pl>

    BARDZO dziekuje za wyjasnienie - dupa zbita - trzeba bylo olac gwarancje :-(

    jakby ktos mial pytania z ekonomii ( jeszcze sie ucze wiec nie wymagajcie
    zbyt wiele :) to piszcie smialo na pirva.

    Pozdrawiam

    b...@o...pl