  • 1. Data: 2003-03-12 20:41:32
    Temat: odsprzedaż oprogramowania
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Czy firma może sprzedać innej firmie ms office którego to już nie będzie
    używać? - oczywiście jak najbardziej legalny
    Jeżeli tak, to jak powinna wyglądać umowa - zwykła kupna sprzedaży?
    pozdrawiam
    plemek

  • 2. Data: 2003-03-13 07:20:02
    Temat: Re: odsprzedaż oprogramowania
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "plemek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > używać? - oczywiście jak najbardziej legalny
    > Jeżeli tak, to jak powinna wyglądać umowa - zwykła kupna sprzedaży?

    najprosciej faktura vat, paragon :)

    problem sie pojawia jezeli jest to wersja OEM,
    -> w tym przypadku proponuje przeszukanie archiwum grupy,
    temat byl poruszany wielokrotnie.

  • 3. Data: 2003-03-13 10:13:59
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > najprosciej faktura vat, paragon :)
    >
    > problem sie pojawia jezeli jest to wersja OEM,
    > -> w tym przypadku proponuje przeszukanie archiwum grupy,

    Tylko, ze bez wyraznego wnisku. Trzeba chyba poczekac na jakis wyrok SN aby
    rozwiac watpliwosci. Bez watpienia mozna sprzedac program, bowiem nie mozna
    zabronic skutecznie przeniesienia prawa, jesli ono jest zbywalne ( iles tam
    kc ), otwartym jest pytanie, czy w takim wypadku nie przysluguje pierwotnemu
    sprzedawcy oprogramowania jakies roszczenie. Mozna nawet skonstruowac jakac
    teorie, ze jest to sprzedaz pod warunkiem.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-03-13 11:39:52
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" napisał

    <, otwartym jest pytanie, czy w takim wypadku nie przysluguje pierwotnemu
    > sprzedawcy oprogramowania jakies roszczenie.

    właśnie o to mi chodzi - jak chcę się czegoś u źródła dowiedzieć to mnie
    poinformują jedynie za ile mogę sobie nowe xp zakupic gdy ja potrzebuję
    przechodzonego 95 lub 98...

  • 5. Data: 2003-03-13 12:58:34
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> pisze w

    > problem sie pojawia jezeli jest to wersja OEM,

    Dokladnie wtedy trzba kupic/sprzadac jeszcze ten podzespol o ktorym jest
    mowa w umowie. Najczesciej jest to plyta glowna, zadziej jakas konkretna
    konfiguracja. Znam przypadek gdzie znajomy kupil kilka plyt glownych tylko
    ze wzgledu na zwiazane z nimi OEMem WIndowsy.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 6. Data: 2003-03-13 13:09:19
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konfiguracja. Znam przypadek gdzie znajomy kupil kilka plyt glownych tylko
    > ze wzgledu na zwiazane z nimi OEMem WIndowsy.

    tak, tylko ze jak slusznie juz na grupie zauwazono, umowa
    OEM nie traktuje uzytkownika koncowego (w tym przypadku firmy
    ktora dana licencje nabyla na uzytek wlasny a teraz chce poprostu
    odsprzedac,
    zauzmy zaklad drobiarski :)
    ale resellera, ktory prowadzi dystrybucje softu.

    wiec pytanie, skoro umowa OEM obowiazywala tego kto wczesniej
    sprzedal licencje dla zakladu drobiarskiego, to czy nadal powinna
    obowiazywac zaklad drobiarki, ktory poprostu ta licencje chce odsprzedac.
    i zauwazmy, ze skad teraz wspomniany zaklad drobiarski ma wziasc
    wspomniana przez Ciebie np. plyte glowna? a jezeli juz mialby mozliwosc
    jej "wykombinowania" to czy i na jakiej podstawie musi to fakturowac z ta
    plyta?

  • 7. Data: 2003-03-13 14:24:58
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał

    > problem sie pojawia jezeli jest to wersja OEM,
    > -> w tym przypadku proponuje przeszukanie archiwum grupy,
    > temat byl poruszany wielokrotnie.

    i co osoba to inny pogląd.......

  • 8. Data: 2003-03-16 19:45:12
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    > Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał

    > i co osoba to inny pogląd.......

    proponuje uderzyc do źrodla- Microsoft Polska -telefon 0 801 308 801 lub
    (0-22) 43 11 999 czynny w godzinach od 9.00 do 17.00, od poniedziałku do
    piątku, z wyjątkiem świąt.

    HaNkA

  • 9. Data: 2003-03-16 20:06:51
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    plemek wrote:
    > Czy firma może sprzedać innej firmie ms office którego
    > to już nie będzie używać? - oczywiście jak najbardziej legalny
    > Jeżeli tak, to jak powinna wyglądać umowa - zwykła kupna sprzedaży?

    Tak. Wystarczy faktura.

    pozdrawiam
    Arek

    --