    From: "qwerty" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odśnieżanie
    Date: Fri, 20 Jan 2012 14:14:05 +0100

    Użytkownik "spp" napisał w wiadomości grup

    > Pod warunkiem że nie spadła w międzyczasie ani jedna śnieżynka. :)

    Czy aby na pewno? Przedstawię swój tok rozumowania:
    Napadał śnieg, a Kowalski nie odśnieżył. Przychodzi SM i wlepia mandat. Kowalski
    olewa (nie odśnieża). Więc wykroczenie ciągle trwa. Nawet jak napada śnieg to
    ciągle jest "w trakcie (wykonywania)" wykroczenie.
    Gdyby przyszła SM wlepiła mandat i Kowalski odśnieżył (zakończone wykroczenie) i
    znowu śnieg nasypie to jest już 2 wykroczenie.
    Być może mój tok rozumowania jest błędny.

    Dodatkowo:
    "uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych
    wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część
    drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy
    nieruchomości"

    Niby wszystko jasne, ale co jeżeli właścicielem gruntu był nieboszczyk, a jest
    aktualnie postępowanie spadkowe? Co, jeżeli właścicielem gruntu jest osoba X, a
    na nim stoi dom właściciela Y? Kto powinien odśnieżyć? Zgodnie z art. 46. § 1
    Kodeksu cywilnego: ,,nieruchomościami są części powierzchni ziemskiej stanowiące
    odrębny przedmiot własności (grunty), jak również budynki trwale z gruntem
    związane lub części takich budynków, jeżeli na mocy przepisów szczególnych
    stanowią odrębny od gruntu przedmiot własności"
    Ostatni wariant: Kowalski ma grunt i postawił dom. Wyjechał do UK w celach
    zarobkowych. Nie planuje wrócić. Jego rodzina siedzi w Polsce. Jak straż może
    wystawić mandat, skoro właściciela "nie ma w domu"? Żona nie może przyjąć
    mandatu, bo nie jest właścicielką. Czyżby musiał wpaść komornik? Nie wiem jak z
    takimi wykroczeniami, ale do mandatu "drogowego" potrzebny jest podpis kierowcy.