  • 1. Data: 2004-01-31 11:17:15
    Temat: odprawa emerytalna
    Od: "siriuz" <s...@o...pl>

    witam wszystkich Grupowiczow. mam drobne pytanie i mam nadzieje, ze pomozecie
    mi znalezc na nie odpowiedz :)
    czy nalezy mi sie odprawa emerytalna w wypadku gdy zostalem zwolniony z zakladu
    pracy z 3-miesiecznym wypowiedzeniem ze wzgledow ekonomicznych, otrzymalem
    odprawe z tego tytulu, a jednoczesnie w okresie wypowiedzenia nabylem prawa
    emerytalne?

    bede wdzieczny za wszelka pomoc
    pozdrawiam serdecznie

    Piotrek

  • 2. Data: 2004-01-31 14:08:29
    Temat: Re: odprawa emerytalna
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > pracy z 3-miesiecznym wypowiedzeniem ze wzgledow ekonomicznych, otrzymalem
    > odprawe z tego tytulu, a jednoczesnie w okresie wypowiedzenia nabylem

    Art. 92/1 § 1. Pracownikowi spełniającemu warunki uprawniające do renty z
    tytułu niezdolności
    do pracy lub emerytury, którego stosunek pracy ustał w związku z przejściem
    na rentę lub emeryturę,
    przysługuje odprawa pieniężna w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia.
    § 2. Pracownik, który otrzymał odprawę, nie może ponownie nabyć do niej
    prawa.

    w Twoim przypadku nieprzysluguje odprawa, gdyz nieprzeszedles na emeryturke
    ze stosunku pracy
    nie wiem jak by bylo, gdybys w trakcie wypowiedzenia odszedl na emeryture,
    tego trzeba bybylo poszukac w orzeczeniach SN
    jest jeszcze jedna mozliwosc, ze regulamin w zakladzie pracy jest
    korzystnijeszy niz KP (tak moze byc)
    i wtedy odprawke dostaniesz. Moze tam byc zapis, zamiast przejscie na
    emeruture np wygasniecie stosunku pracy
    w okresie nabycia praw emerytalnych - ale to tylko moje rozwazania !

    Jean