  • 1. Data: 2004-01-31 12:11:47
    Temat: Ekwiwalent za urlop w okresie wypowiedzenia.
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    Czy w okresie wypowiedzenia przez pracowdawce ma on prawo wyslac pracownika na
    zalegly urlop czy tez ma obowiazek wyplacic mu ekwiwalent?

  • 2. Data: 2004-01-31 12:53:17
    Temat: Re: Ekwiwalent za urlop w okresie wypowiedzenia.
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 31 Jan 2004 13:11:47 +0100, "goliat"
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    >Czy w okresie wypowiedzenia przez pracowdawce ma on prawo wyslac pracownika na
    >zalegly urlop

    Tak.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2004-01-31 13:08:36
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    > Tak.

    Zapomnialem cos dodac, sorry! Chodzi o Kodeks Pracy obowiazujacy jeszcze 2002r.
    Wiem, ze KP z 2003r. wyraznie zezwala pracodawcy na udzielenie urlopu, ale jak
    to jest z tym poprzednim.

  • 4. Data: 2004-01-31 13:17:19
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    >W bowiazujacym w 2002r. KP czytamy>

    Art. 171. § 1. W razie niewykorzystania przysługującego urlopu w całości lub w
    części z powodu:
    1) rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy,
    przysługuje ekwiwalent pieniężny.

    Tylko co to znaczy "rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy"? Dotyczy to
    jeszcze okresu wypowiedzenia czy jest to juz czas po zakonczeniu okresu
    wypowiedzenia?

  • 5. Data: 2004-01-31 14:10:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 31 Jan 2004 14:08:36 +0100, "goliat"
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    >Zapomnialem cos dodac, sorry! Chodzi o Kodeks Pracy obowiazujacy jeszcze 2002r.
    >Wiem, ze KP z 2003r. wyraznie zezwala pracodawcy na udzielenie urlopu, ale jak
    >to jest z tym poprzednim.

    W 2002 nie mógł posłać "na siłę" na urlop. Ale jakie to ma znaczenie
    dzisiaj?
    Jeżeli urlop wtedy został wykorzystany - nie ma ekwiwalentu. Jeżeli
    nie został - należy się ekwiwalent.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2004-01-31 14:25:26
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "goliat" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy w okresie wypowiedzenia przez pracowdawce ma on prawo

    obowiazek

    > wyslac pracownika na
    > zalegly urlop czy tez ma obowiazek

    prawo

    > wyplacic mu ekwiwalent?

    (w szczególnych przypadkach)

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "Im bardziej skorumpowana jest Republika, tym liczniejsze są jej prawa" -

  • 7. Data: 2004-01-31 15:23:29
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    > W 2002 nie mógł posłać "na siłę" na urlop. Ale jakie to ma znaczenie
    > dzisiaj?
    > Jeżeli urlop wtedy został wykorzystany - nie ma ekwiwalentu. Jeżeli
    > nie został - należy się ekwiwalent.

    Wlasnie chodzi o to, ze w 2002r. pracodawca "na sile" wyslal pracownika na
    urlop w okresie wypowiedzenie, tzn. razem z wypowiedzeniem pracy wreczyl mu
    pismo informujace go, ze udziela mu zaleglego urlopu. Pracownik nie podpisywal
    zadnej zgody na ten urlop ani nie byl wczesniej zaplanowany. Sprawa trafila do
    sadu pracy i sad orzekl, ze pracodawca mial prawo wyslac pracownika na urlop.
    Z drugiej strony istnieje orzecznictwo Sadu Najwyzszego z 1991r. w podobnej
    sprawie, ktore brzmi: "Strona powodowa ma racje, gdy twierdzi, ze zaklad pracy
    naruszyl obowiazujace prawo udzielajac powodowi zaleglego urlopu w okresie
    wypowiedzenia bez jego zgody."

  • 8. Data: 2004-01-31 15:24:34
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    > obowiazek

    > prawo

    > (w szczególnych przypadkach)

    Przypominam, ze chodzi o 2002 rok.

  • 9. Data: 2004-01-31 15:51:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 31 Jan 2004 16:23:29 +0100, "goliat"
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

> [...]
    >naruszyl obowiazujace prawo udzielajac powodowi zaleglego urlopu w okresie

    To już zupełnie nie rozumiem, po co pytasz. Masz orzeczenia SP i SN i
    myślisz, że to, co ktoś odpowie na grupie będzie miało większą wagę?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2004-01-31 19:04:18
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    > To już zupełnie nie rozumiem, po co pytasz. Masz orzeczenia SP i SN i
    > myślisz, że to, co ktoś odpowie na grupie będzie miało większą wagę?

    Bardzo prosto. Rzecz w tym, ze sad pracy orzekl, iz pracodawca mial prawo
    zwplnic w okresie wypowiedzenia i ze ekwiwalent sie nie nalezy. Mimo, ze w
    pozwie pracownik powolal sie na orzeczenie SN.