  • 1. Data: 2006-08-29 11:40:51
    Temat: odpis świdectwa maturalnego
    Od: "KR" <k...@g...pl>

    Czy szkoła ma prawo odmówic wydania odpisu? Załatwiam taką sprawę dla córki
    znajomych przebywającyh za granicą, sprawa jest pilna a pani w sekretaricie
    twierdzi że istnieje przepis który zabrania wydania odpisu jesli nie
    zgłosiło się wcześniej zaginięcia oryginału. Jaki to przepis nie potrafi
    jednak powiedzieć. Naprawdę istnieje taki przepis?

  • 2. Data: 2006-08-29 11:46:26
    Temat: Re: odpis świdectwa maturalnego
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > zgłosiło się wcześniej zaginięcia oryginału. Jaki to przepis nie potrafi
    > jednak powiedzieć. Naprawdę istnieje taki przepis?

    Istnieje czy nie istnieje - idz na policje i zglos, ze nie mozesz znalezc
    oryginalu a potrzebujesz dokumentu i ze szukasz juz blisko miesiac i
    podejrzewasz, ze mogl byc w takiej teczce papierowej, ktora ukradli Ci w
    metrze jakis miesiac temu (a myslales, ze sa tam tylko jakies malo wazne
    notatki).

    Z papierem z policji idz do sekretariatu. Sposob sprawdzony.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2006-08-29 14:30:43
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesiac i podejrzewasz, ze mogl byc w takiej teczce papierowej, ktora
    > ukradli Ci w metrze jakis miesiac temu (a myslales, ze sa tam tylko

    Dobrze byłoby sprawdzić czy w mieście w którym mieszka KR jest metro żeby
    nie było zgrzytu na policji.
    Tiger jak każdy prawdziwy warszawiak zakłada, że wszyscy mieszkają w
    Warszawie tak jak on.
    ;)

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2006-08-29 14:37:32
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Tiger jak każdy prawdziwy warszawiak zakłada, że wszyscy mieszkają w
    > Warszawie tak jak on.
    > ;)

    Primo: ;-) tak "misie napisalo".
    Secundo: nie warszawiak (bo nie ma takiego tanca), tylko warszawianin (nie
    patrzac na wazelinowe torciki, ktore dr Banko, prof. Markowski i im podobni
    wciskaja naszemu narodowi...)
    Tertio: nie znosze tego miasta i szczurzej mentalnosci niechlubnej
    wiekszosci jego mieszkancow (po rowno: rodowitych i nierodowitych), ergo:
    blagam... nie wytykaj mi pochodzenia :-) Ciezko o trafienie wieksza kula w
    mniejszy plot...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-08-29 14:41:45
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 8/29/2006 1:40 PM, KR wrote :
> [...]
    > zgłosiło się wcześniej zaginięcia oryginału. Jaki to przepis nie potrafi
    > jednak powiedzieć. Naprawdę istnieje taki przepis?

    § 11 rozporządzenia Ministra Edukacji i Sportu z dnia 14 marca 2005 r.

    w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i
    innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania
    duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do
    obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych
    czynności

    § 11
    1. W przypadku utraty oryginału świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia
    uczeń lub absolwent może wystąpić odpowiednio do szkoły lub komisji
    okręgowej, która wydała ten dokument, z pisemnym wnioskiem o wydanie
    duplikatu świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia.
    [...]
    4. Duplikat świadectwa dojrzałości wystawia się łącznie z duplikatem
    odpisu świadectwa dojrzałości.
    [...]
    8. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
    [...]
    9. W przypadku likwidacji lub przekształcenia szkoły duplikat świadectwa
    lub dyplomu wydaje organ, o którym mowa w art. 59 ust. 3 i 4 lub art. 84
    ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej
    "ustawą".

    Tak więc jak widzimy aby uzyskać duplikat świadectwa dojrzałości należy
    najpierw utracić oryginał. Jednakże, brak jest znanego mi przepisu,
    który by uzasadniał zgłaszanie utraty matury w jakiś szczególny sposób
    (w przeciwieństwie do dowodu osobistego). A zatem, szkoła ma obowiązek
    wystawić duplikat, po przyjęciu ustnego oświadczenia o utracie oryginału.
    Pozdrawiam,

    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 6. Data: 2006-08-29 17:43:11
    Od: "KR" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> napisał(a):

> [...]
    > (w przeciwieństwie do dowodu osobistego). A zatem, szkoła ma obowiązek
    > wystawić duplikat, po przyjęciu ustnego oświadczenia o utracie oryginału.

    Dzieki, to mam juz jasność i wiem też że palnełam głupstwo - przyznałam
    zgodnie z tym co mi powiedziano, że dziewczyna oryginał matury ma, tylko
    ugrzązł na jej dawnej uczelni, uczelnia daleko, panie w dziekanacie
    nieskłonne do współpracy a jej się bardzo spieszy. Wyglada na to, że zamiast
    straszyć sekretarkę przepisami muszę się zdać na wdzięk osobisty, najlepiej
    poslę męża:))
    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2006-08-29 18:23:11
    Temat: Re: odpis świadectwa maturalnego
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    KR wrote:
> [...]
    > straszyć sekretarkę przepisami muszę się zdać na wdzięk osobisty, najlepiej

    A nie prościej odpuścić sobie namawianie sekretarki szkoły do łamania
    prawa i po prostu wysłać na uczelnię wniosek o wydanie świadectwa? W
    razie obstrukcji ze strony pań w dziekanacie można im drugim pismem
    narobić (na ich własne życzenie) kłopotów.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2006-08-29 20:12:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KR" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgłosiło się wcześniej zaginięcia oryginału. Jaki to przepis nie potrafi
    > jednak powiedzieć. Naprawdę istnieje taki przepis?

    To powiadom tę szkołę, że Ci zaginął oryginał i już. A kogo miał byś niby - jej
    zdaniem - o zaginięciu dokumentu powiadamiać?

  • 9. Data: 2006-08-30 06:02:28
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > blagam... nie wytykaj mi pochodzenia :-) Ciezko o trafienie wieksza kula
    > w mniejszy plot...

    Tak mi się jakoś skojarzyło to metro, które wszyscy musimy warszawianinom
    (??? :) ) fundować...

    --
    pozdr
    P.

  • 10. Data: 2006-08-30 10:35:40
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Wed, 30 Aug 2006 08:02:28 +0200, gg w wiadomości
    <news:ed39mj$ipd$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Tak mi się jakoś skojarzyło to metro, które wszyscy musimy warszawianinom
    > (??? :) ) fundować...

    Warszawianom.

    --
    Sz.