  • 1. Data: 2006-08-29 11:30:56
    Temat: Stowarzyszenie, a sekcja stowarzyszenia
    Od: "Sebastian Maj" <x...@p...pl>

    Witam

    Jestem w trakcie zakładania stowarzyszenia. Jednak z powodu dość szerokiego
    zakresu spraw jakimi będzie zajmować się to stowarzyszenie, chciałem
    podzielić je na sekcje tematyczne. Każda sekcja powinna posiadać inny
    zarząd bądź zwierzchnika oraz inne logo i nazwe (xxx - sekcja
    stowarzyszenia yyy). Jednak wszystkie powinny posiadać wspólny budżet (w
    momencie otrzymania dotacji, pieniądze płyną do stowarzyszenia, a tam
    rozdysponowane są na potrzeby konkretnej sekcji).
    Nie mam pomysłu jak to wykonać. Nie wiem w jaki sposób sformułować statut
    (w jaki sposób zawrzeć informacje o sekcjach) i czy każda sekcja musi
    posiadać swój statut. Czy ktoś się kiedyś czymś takim zajmował i jest
    chętny pomóc?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-08-30 15:21:00
    Temat: Re: Stowarzyszenie, a sekcja stowarzyszenia
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

    > (w jaki sposób zawrzeć informacje o sekcjach) i czy każda sekcja musi
    > posiadać swój statut. Czy ktoś się kiedyś czymś takim zajmował i jest
    > chętny pomóc?

    Jest na to wiele sposobów. W "moim" stowarzyszeniu, w statucie jest zapis
    "Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez".
    W jednym z punktów dałem "Działanie komisji specjalnościowych i zespołów
    doradczych w zakresie obejmującymi:
    a)
    b)
    c)
    Jaka będzie rola przewodniczących komisji lub sekcji, będzie zależało od
    statutu.

    Powodzenia
    Grzech