  • 1. Data: 2006-08-29 10:21:35
    Temat: Przentacje maturalne
    Od: Łukasz Kidziński <v...@p...onet.pl>

    Witam,

    założyłem stronę internetową z ofertami sprzedaży prac z ustnej matury z
    języka polskiego. Ludzie którzy zdali już egzamin umieszczają tam swoje
    prace i każdy może je sobie kupić. Strona znajduje się pod adresem:
    http://www.maturalneprezentacje.pl/

    Stroną zainteresowało się ministerstwo edukacji. Była jednym z tematów
    ostatniej konferencji MEN:
    http://www.men.waw.pl/menis_pl/wystapienia_ministra/
    konferencja_250806.php
    chodzi mi o trzeci i czwarty akapit.

    Serdecznie proszę o pomoc, tj. o jakieś wyjaśnienie czy moje działanie jest
    faktycznie nie zgodne z prawem oraz co ewentualnie mogę zrobić by tę stronę
    'ulegalnić'.

    Z góry dziękuję,
    Łukasz Kidziński

  • 2. Data: 2006-08-29 10:35:15
    Temat: Re: Przentacje maturalne
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 29-08-2006 o 12:21:35 Łukasz Kidziński <v...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > http://www.maturalneprezentacje.pl/
    >
    > Stroną zainteresowało się ministerstwo edukacji. Była jednym z tematów

    Z tego co mi wiadomo to taka praca maturalna jest wlasnoscia tego co ja
    napisal a nie, jak w przypadku prac dyplomowych pisanych na wyzszych
    uczelniach, szkoly czy innej placowki oswiatowej, gdzie ta matura byla
    zdawana. Jesli wola ucznia byla publikacja swojego utworu na Twojej
    stronie z przyzwoleniem na pobieranie za to pieniedzy to wszystko powinno
    byc ok.

    Powinni tez zakazac uzywania brykow, opracowan, ksiazek samych w sobie ...
    a na lekcjach zabronic sluchac nauczycielki uczacej rozwiazywac testy.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 3. Data: 2006-08-29 10:36:06
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Łukasz Kidziński napisał(a):
> [...]
    > faktycznie nie zgodne z prawem oraz co ewentualnie mogę zrobić by tę stronę

    Może jakiś regulamin, że prezentacje nie mogą być wykorzystane do
    zdawania matury przez osoby, które je zakupiły

    --
    Schwester

  • 4. Data: 2006-08-29 10:41:00
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 29-08-2006 o 12:36:06 Schwester <j...@c...com> napisał(a):

    > Może jakiś regulamin, że prezentacje nie mogą być wykorzystane do
    > zdawania matury przez osoby, które je zakupiły

    I - jesli fragment z cudzej pracy gdzies sie przydal - o koniecznosci
    wspomnienia o tym w bibliografii?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 5. Data: 2006-08-29 10:47:36
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 29 Aug 2006 12:36:06 +0200, Schwester napisał(a):

    > Może jakiś regulamin, że prezentacje nie mogą być wykorzystane do
    > zdawania matury przez osoby, które je zakupiły

    Nie jest to potrzebne, bo to nie jego sprawa. Jak ktoś kupi
    taką prezentację i będzie udawał że to jego to sam za to odpowiada.
    Sprzedaż prezentacji tak samo jak sprzedaż ksiażek nie jest
    w Polsce nielegalna (no chyba że podpadnie pod jakiś paragraf
    o rozpowszechnanie nazizmu czy treści pornograficzne ;-)).
    Czy książki też mają zakazać bo ktoś może wyrecytować jej
    fragment?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2006-08-29 11:27:03
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co mi wiadomo to taka praca maturalna jest wlasnoscia tego co ja
    > napisal a nie, jak w przypadku prac dyplomowych pisanych na wyzszych

    A to od kiedy? Wiesz ze prawa autorskie sa niezbywalne?

    Jacek

  • 7. Data: 2006-08-29 11:35:05
    Od: zbihniew <z...@a...me>

    Użytkownik Łukasz Kidziński napisał:
    > Witam,

    Tylko uważaj, żeby Ci się jakoś od strony podatkowej do skóry nie dobrali.

  • 8. Data: 2006-08-29 11:40:34
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 29-08-2006 o 13:27:03 castrol <j...@b...wywalto.pl> napisał(a):

    > A to od kiedy? Wiesz ze prawa autorskie sa niezbywalne?

    Moze nie do konca jasno sie wyrazilem (tzn. napewno tak jest). Uczelnia
    wyzsza ma prawo do pierwszej publikacji przez - chyba - 5 lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 9. Data: 2006-08-29 12:00:17
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 29-08-2006 o 13:40:34 Jasko Bartnik <j...@g...pl>
    napisał(a):

    > Moze nie do konca jasno sie wyrazilem (tzn. napewno tak jest). Uczelnia
    > wyzsza ma prawo do pierwszej publikacji przez - chyba - 5 lat.
    Na marginesie ... gdzie to bylo? Swego czasu komus nawet cytowalem i teraz
    nie moge znalezc ...

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 10. Data: 2006-08-29 19:27:19
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Jasko Bartnik napisał:
> [...]

    6 miesięcy.

    > Na marginesie ... gdzie to bylo?

    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych, gdzieżby indziej.