  • 1. Data: 2006-08-29 10:56:01
    Temat: selekcja w dyskotekach
    Od: " kasiueeelaa" <e...@g...pl>

    czy selekcja w klubach (dyskotekach) jest legalna. Chodzi o selekcje pod
    względem wygladu. Czy osoba stojaca na bramce ma prawo nie wpuscic kogos bo
    mu sie jegobuty nie podobaja. Z jednej strony jest pelna swoboda prowadzenia
    dzialalnosci, ale czy wlasciciel moze wybierac klientow lokalu? Czy mogłoby
    to być uznane za nieuzasadniona dyskryminacje?

  • 2. Data: 2006-08-29 11:25:47
    Temat: Re: selekcja w dyskotekach
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    Użytkownik " kasiueeelaa" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mogłoby
    > to być uznane za nieuzasadniona dyskryminacje?

    Poszukaj w archiwum bo pare razy dyskusja juz na ten temat sie toczyla :)
    Podstawowe pytanie jest jaka dzialalnosc prowadzi wlasciciel.
    Bo rzeczywiscie ma prawo wpuszczac tylko tych co chce, na podstawie kart
    klubowych, czyli de facto ludzi nalezacych do klubu. W innym wypadku takie
    praktyki sa po prostu nielegalne i tyle - na upartego mozna wezwac po prostu
    policje i domagac sie ukarania burasa na bramce :)

    Jacek

  • 3. Data: 2006-08-29 12:56:48
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > praktyki sa po prostu nielegalne i tyle - na upartego mozna wezwac po
    > prostu policje i domagac sie ukarania burasa na bramce :)

    Tylko najczęsciej jest pytanie o karte klubową (mogą nie istnieć), bo
    impreza zamknięta (taaa, jasne) i już spławia się delikwenta.

  • 4. Data: 2006-08-29 18:23:49
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > praktyki sa po prostu nielegalne i tyle -

    Pracują w firmie prywatnej czasami uzurpujemy sobie prawo do NIEsprzedania
    towaru danemu klientowi. Czy jakies prawo tego zabrania ? Więc wstęp do
    klubu w określonym odzieniu też nie powinni byc niczym dziwnym.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 5. Data: 2006-08-29 19:13:00
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 29 Aug 2006 20:23:49 +0200, krzymek napisał(a):

    > Pracują w firmie prywatnej czasami uzurpujemy sobie prawo do NIEsprzedania
    > towaru danemu klientowi. Czy jakies prawo tego zabrania ?

    Tak. Jeśli kierujecie swoją ofertę do ogółu, to nie możecie po prostu
    odmówić temu czy owemu klientowi sprzedania waszego towaru. Poszukaj w
    kodeksie cywilnym o tym jak zawiera się oferty :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2006-08-29 20:13:05
    Od: " kasiuelaaa" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Z drugiej strony tak sobie myslę, że moze jednak jakas podstawa odmowy jest.
    Zakładamy ze bramkarz odmawia wejscia osobie ze wzgledu na stroj dresowy.
    Stroj dresowy jest zwyczajowo przyjety jako stroj sportowy, stosowny na biegi,
    treningi, spacery itd., lokal może miec inny charakter- jako klub nocny, ma
    wiec prawo okreslic jakies normy. Jezeli bramkarz zabroni wejscia ze wzgledu
    na kolor wlosow narodowosc itd -bedzie to dyskryminacja jawna i karalna.
    Co do kart klubowych ,to tu moga mieszac i wprowadzac w blad. Bo moga
    ogranizowac imprezy raz tylko dla klubowiczow a raz dla wszytskich. A moze
    problem jest bardziej banalny niz nam sie wydaje, moze po prostu najbardziej
    drazniacy sa ci panowie napakowani sterydami. Może gdyby selekcja zajmowali
    sie ludzie normalnie zbudowani, sprawni intelektualnie, wedlug jawnych zasad
    to nie byloby problemu?

  • 7. Data: 2006-08-29 20:16:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    krzymek wrote:

    > Pracują w firmie prywatnej czasami uzurpujemy sobie prawo do NIEsprzedania
    > towaru danemu klientowi. Czy jakies prawo tego zabrania ? Więc wstęp do

    Tak. Spróbowałbyś mi zrobić taki numer, a zaraz prowadziłbym ci na głowę
    policję i przedstawił stosowne nagranie ;->

  • 8. Data: 2006-08-30 06:35:38
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Pracują w firmie prywatnej czasami uzurpujemy sobie prawo do NIEsprzedania
    > towaru danemu klientowi. Czy jakies prawo tego zabrania ? Więc wstęp do

    Zabrania. Podbnie jak zatajania posiadania towaru czy sprzedaży z limitem.

  • 9. Data: 2006-08-30 06:54:56
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 30-08-2006 o 08:35:38 William <n...@m...mnie.pl> napisał(a):

    > Zabrania. Podbnie jak zatajania posiadania towaru czy sprzeda?y z
    > limitem.

    O, chetnie bym poznal to prawo. Bo kiedys pamietam sprzedawali tylko po
    jednym DVD w znanym Markeciena osobe ... wole wiedziec czy moge ich
    wyniesc 20 :D

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 10. Data: 2006-08-30 09:22:22
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

> [...]

    > towaru danemu klientowi. Czy jakies prawo tego zabrania ? Więc wstęp do
    > klubu w określonym odzieniu też nie powinni byc niczym dziwnym.

    Akurat nie dawno tego szukałem i znalazłem pod art. 135 oraz 138 KW

    Pozdrawiam,
    Henry