  • 1. Data: 2006-08-29 11:44:46
    Temat: Samowola budowlana i kary...
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Szanowni Grupowicze,

    Mam klopot z pracownia artystyczna w bloku. Obok niej jest toaleta, do
    ktorej wejscie jest z korytarza. Do toalety tej nieustannie wlamuja sie
    bezdomni i generalnie jest duzy problem z jej zabezpieczeniem. Chcialem
    przylaczyc ja do pracowni i normalnie placic czynsz za jej uzytkowanie, ale
    spoldzielnia mimo odpowiednich warunkow technicznych nie chce sie na to
    zgodzic.

    Jak wygladaja kary za samowole budowlana, gdybym chcial po cichu przylaczyc
    ja sobie (zaznacze, ze nikt oprocz mnie z niej nie korzysta, a bezdomni nie
    beda protestowac ;-)... ) do pracowni i zamurowac wejscie od korytarza?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2006-08-30 02:36:27
    Temat: Re: Samowola budowlana i kary...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tiger wrote:

> [...]
    > beda protestowac ;-)... ) do pracowni i zamurowac wejscie od korytarza?

    Tutaj to nawet nie samowola budowlana, ale nielegalne rozporządzenie
    cudzym mieniem.

  • 3. Data: 2006-08-30 11:04:13
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Tutaj to nawet nie samowola budowlana, ale nielegalne rozporządzenie
    > cudzym mieniem.

    No tak, masz racje, przeciez toalety jako takiej nie wynajmuje. Jednak...
    moge uzyskac tytul prawny (spoldzielnia jakis czas temu zaproponowala, zebym
    wynajal rowniez toalete, skoro z niej de facto korzystam tylko ja -- nie
    zgodzilem sie ze wzgledu na warunki techniczne wlasnie, czyli wejscie od
    korytarza -- i buszujacych bezdomnych, za ktorych wlamywania do tejze placic
    nie mam zamiaru). Jakbym uzyskal ten tytul prawny do lokalu (umowa najmu),
    to czy kierujac sie koniecznoscia zabezpieczenia powierzonego umowa najmu
    lokalu moglbym wykonac w/w modyfikacje (ktora przeciez jest calkowicie
    odwracalna - wystarczy z powrotem przeniesc drzwi na korytarz i zamurowac
    wejscie od strony pracowni)?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2006-08-30 13:25:38
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    1) Zabudowanie dodatkowych drzwi to kwestia dogadania się ze spółdzielnią,
    prawda ?
    2) Jeśli drzwi już będą to wystarczy zamykać je przed pijaczkami

  • 5. Data: 2006-08-30 13:37:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tiger wrote:

    > No tak, masz racje, przeciez toalety jako takiej nie wynajmuje. Jednak...

    Nawet jakbyś wynajął, nie mógłbyś ot tak sobie bez zgody właściciela
    przerabiać.

    Bo w tym momencie właściciel może umowę wypowiedzieć i zażądać
    przywrócenia poprzedniego stanu.

    [ciach]

> [...]
    > lokalu moglbym wykonac w/w modyfikacje (ktora przeciez jest calkowicie
    > odwracalna - wystarczy z powrotem przeniesc drzwi na korytarz i zamurowac

    Ja bym sugerował jednak spróbować się dogadać ze spółdzielnią.

  • 6. Data: 2006-08-30 15:10:35
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Bo w tym momencie właściciel może umowę wypowiedzieć i zażądać
    > przywrócenia poprzedniego stanu.

    Oooo o to wlasnie mi chodzilo. Dzieki za podpowiedz, wiem juz ze bez
    porozumienia ze spoldzielnia nie wykonam tego ruchu :-) Reszta konsekwencji
    jest juz w tym momencie niewazna. Liczylem szczerze mowiac na to, ze z taka
    samowolna przebudowa wiaze sie tylko z jakas kara finansowa, ktora bedzie
    bardziej mi sie oplacac, niz kolejne wieloletnie oczekiwanie, az ktos
    laskawie bez lapowki wyda zgode na normalne ulatwienie czlowiekowi
    funkcjonowania.

    Pozdrawiam,

    Tiger