  • 1. Data: 2005-11-17 20:06:48
    Temat: odn. spadków...
    Od: "Anja" <b...@p...onet.pl>

    Witam!
    Niedawno zmarła moja mama, mój tata bardzo szybko zwiazał się z nową kobietą
    (czego niestety nie mogę narazie zrozumiec, mama niezyje dopiero 8 miesięcy, a
    byli naprawdę zgranym małżenstwem), tata ma na siebie 3 mieszkania i bardzo
    przykro by mi było , jakby w przyszłości poszły w ręce tej kobiety, lub jej
    córek... czy jest w Polsce przepis, ze po kilku latach życia w konkubinacie
    należy się tej kobiecie część taty majątku??? Czy (na szczęście) dla mnie nie
    ma? A jeżeli jest to jaki dokument musiałabym spisac z tatą za jego życia, żeby
    oddziedziczyć po nim jego własność??? Mam brata bliżniaka, niepełnosprawnego,
    którym w przyszłości będę się zajmować, dlatego bardzo zależy mi na tych
    mieszkaniach...

    pozdr
    Anja

  • 2. Data: 2005-11-17 22:02:13
    Temat: Re: odn. spadków...
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    17 Nov 2005 21:06:48 +0100, *Anja*
    <news:43d5.000000d1.437ce2d7@newsgate.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > córek... czy jest w Polsce przepis, ze po kilku latach życia w konkubinacie
    > należy się tej kobiecie część taty majątku???

    Konkubinie nic sie nie należy, chyba, że tatuś napisał testament.

    Też najlepszy będzie testament.
    Prawo spadkowe
    http://wiadomosci.onet.pl/1259581,2677,1,kioskart.ht
    ml

    --
    Kaja

  • 3. Data: 2005-11-17 23:38:39
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    No nie odmawiaj własnemu ojcu prawa do szcześcia osobistego.
    Zarobił, pracuje, zarabia, dlaczego nie miałby podzielic się tym z obecna kobietą, a
    tylko z Wami - już narodzonymi
    dziecmi?
    A swoja drogą czy przed smiercią mamy któreś z mieszkan było we współwłasności
    rodziców (bo wtedy należy się Tobie i
    Twojemu bratu jako spadek po mamie przykładowo udział we współwłasności), czy już
    wtedy wszystkie 3 były ojca?
    JaC

  • 4. Data: 2005-11-18 09:07:24
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 17 lis o godzinie 21:06, na pl.soc.prawo, Anja napisał(a):

    > Niedawno zmarła moja mama, ..... tata ma na siebie 3 mieszkania....

    czy te mieszkania zostały zakupione w trakcie trwania małżeństwa Twojej
    matki z żyjącym ojcem? Jeżeli odpowiedz brzmi tak - to jest ich wspólny
    dorobek - nie ma znaczenia że jako właściciel mieszkań jest wpisany tylko
    ojciec.
    Sugeruje otwarcie postepowania spadkowego - wtedy przy założeniu że to
    wspólny dorobek rodziców jedno mieszkanie wydębicie z bratem na bank.
    Dlaczego jedno? ponieważ w masę spadkową wejdzie tylko 1,5 mieszkania, ale
    z tego tez dziedziczy ojciec - więc skoro jest was troje - to na jednego
    przypada po 0,5 mieszkania. To tak 'obrazowo' tlyko

    Ale sugerowałbym tez wizytę w kancelarii - ponieważ może się okazać że
    ojciec nie będzie dziedziczył w części po matce - ja miałem taki przypadek
    że macocha (współwłaścicelka samochodu) która miała już 'połowę' auta nie
    dziedziczyła po mężu (moim ojcu) tylko ja z braćmi dostaliśmy po 1/3 z
    przysługującej połowy auta - druga połowa została nadal macochy ;)

    --
    Herbi
    18-11-2005 10:07:17