  • 41. Data: 2007-05-08 09:13:54
    Temat: Re: odmowa wykonania usługi?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    + pewnie clo

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 42. Data: 2007-05-08 09:14:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0705080939210.3884@athlon64...

    > A oni na złość nie chcą, i kupują gdzie indziej, ba, jak
    > przyniesiesz swoje to nie chcą ich podać ;)

    ujmijmy to inaczej, zostawmy gastronomie, zajmijmysie samochodami

    czy aso np opla, wedlug ciebie moze mi odmowic naprawy opla zakupionego za
    granica?
    wedlug tego co mowisz moga, a wedlug mnie nie moga

    > Ale prawnych podstaw domagania się naprawy nie widzę.

    a to juz w pewnym stopniu zalezy od tego jak zostala zarejestrowana
    dzialanosc tego serwisu, byc moze jesli w dokumentach rejestracyjnych jest
    wyrazny zapis o serwisie swiadczonym tylko i wylacznie dla klientow "sklepu"
    to masz racje, jednak byc moze takiego zapisu nie ma, a wtedy musza naprawic
    wszystko co maja w ofercie niezaleznie od miejsca zakupu

    > ...prędzej bym się spodziewał tezy, że na materiałach eksploatacyjnych
    > itp, zależnie od sprzętu.

    no generalnie dochod w duzej mierze generuje juz zakupiony sprzet a nie
    sprzedawany

    > Widać - bywa (do pomyślenia) :)

    a na ten temat to juz by sie mogla wypowiedziec firma matka jakby sie o tym
    dowiedziala

    > TO NIECH ZROBI!!!

    to wlasnie napisalem na poczatku

  • 43. Data: 2007-05-08 11:09:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

> [...]
    > to firma matka daje lub odbiera "oficjalne przedstawicielstwo", serwisdajmy
    > na to sony, naprawia produkty sony, a nie produkty sony sprzedawane na
    > terytrium danego kraju, owszem reklamacje czy gwarancjemoga byc rozne na
    > roznym terenie, ale naprawa pogwarancyjna platna wchodzi w sklad ich uslug,
    > i jesli taki serwis zarejestrowany jest na terytorium polski jako serwis
    > wykonujacy naprawy tejmarki to musi naprawiac odplatnie sprzet tej marki
    > (jesli ma taki w asortymencie) bez laski i bez znaczenia czy jest on kupiony

    O! Wyczytałeś to wszystko z pierwszego w tym wątku maila? :) Pytanie
    pomocnicze: wspomniałeś o rejestracji - co masz na mysli, konkretnie
    zarejstrowane gdzie? W KRS-ie? Skąd znasz szczegóły umów jakie
    dystrybutorzy sprzętu jakiejśtam marki zawierają z firmami serwisowymi?
    Jeżeli nie znasz takich szczegółów to na jakiej podstawie użyłeś słowa
    "musi naprawiać"?

    > a to kto placi ma wlasnie zasadnicze znaczenie, bo musza wykonac usluge do
    > jakiej sie zobowiazali, niestety jesli sie jest oficjalnym przedstawicielem
    > jakiejs firmy na dany kraj to do czegos zobowiazuje i nie ma mowy o twozeniu
    > wlasnych regul

    Tak nie jest. Firmy serwisowe to oddzielne podmioty, które za naprawy
    gwarancyjne wystawiają faktury firmie, która im takie naprawy zleca.

    j.

  • 44. Data: 2007-05-08 13:24:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 May 2007, szerszen wrote:

> [...]
    > wyrazny zapis o serwisie swiadczonym tylko i wylacznie dla klientow "sklepu"

    Ty chyba żartujesz "na poważnie"?
    Sądzisz, że we wpisie do DG są ujęte zasady "z dokładnością do umowy"??

    > jednak byc moze takiego zapisu nie ma, a wtedy musza naprawic
    > wszystko co maja w ofercie niezaleznie od miejsca zakupu

    Ale *oni mają w ofercie naprawę sprzętu sprzedanego przez firmę X".
    W tym zakresie należy przypuszczać że masz rację - taką ofertę
    publicznie przedstawiają i mają się jej trzymać.
    To nie znaczy, że *muszą* naprawić coś (konkretny egzemplarz) do
    którego naprawy się nie zobowiazali - *chyba*, że klient ma konkretną
    umowę (np. gwarancyjną, z wykazem p. napraw na którym figurują)
    która ich wiąże!
    Sądziesz, że jak np. tynkarz się ogłasza że "kładzie tynki gipsowe",
    to on *musi* akurat u Ciebie położyć tynk - bo go wybrałeś?

    > no generalnie dochod w duzej mierze generuje juz zakupiony sprzet a nie
    > sprzedawany

    Zależy od sprzętu :)

    > to wlasnie napisalem na poczatku

    W którym miejscu?
    Bo w tej gałęzi wątku widzę że JEDYNIE proponujesz drogą prawną
    przeciwko "odmawiającemu". Tezę o "awanturze wyżej" widzę dopiero
    w Twoim poprzednim poście.
    I tylko do tezy o "oni MUSZĄ" się odnoszę!

    pzdr, Gotfryd