  • 1. Data: 2007-05-06 08:47:21
    Temat: Likwidacja sp z o.o.
    Od: Grzegorz <g...@e...net.pl>

    Mam pytanie mój pracodawca chce zlikwidować swoją firme sp z o.o.
    W firmie zatrudnionych jest kilkunastu pracowników o umowę o pracę na
    czas nieokreślony. Co sie dzieje z pracownikami w chwili ogłoszenia
    likwidacji.
    1.Czy wypłaty będą dalej wypłacane pracownikom?.
    2. Kiedy zostaje rozwiązana umowa o pracę z pracownikiem ?.
    3. Czy należy się odprawa?.
    4. W umowie niektórzy pracownicy mają wpisane zakaz konkurencji po
    ustaniu stosunku o pracę przez kilka miesięcy, czy przy zgłoszeniu
    upadłości zakaz konkurencji tez obowiązuje.?

  • 2. Data: 2007-05-06 09:04:16
    Temat: Re: Likwidacja sp z o.o.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Grzegorz pisze:

    > 1.Czy wypłaty będą dalej wypłacane pracownikom?.

    Powinny być.

    > 2. Kiedy zostaje rozwiązana umowa o pracę z pracownikiem ?.

    Konieczne jest wypowiedzenie.

    > 3. Czy należy się odprawa?.

    Pewnie tak. Ilu jest pracowników?

    > 4. W umowie niektórzy pracownicy mają wpisane zakaz konkurencji po
    > ustaniu stosunku o pracę przez kilka miesięcy, czy przy zgłoszeniu
    > upadłości zakaz konkurencji tez obowiązuje.?

    To zależy, od tego czy po ustaniu stosunku pracy spółka nadal będzie
    istniała.
    Jeśli będzie istniała (będzie w procesie likwidacji) to obowiązuje a
    pracownikowi należy się odszkodowanie.
    Jeśli zostanie zlikwidowana to nie obowiązuje.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-05-06 12:55:30
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    Grzegorz wrote:
> [...]
    > W firmie zatrudnionych jest kilkunastu pracowników o umowę o pracę na
    > czas nieokreślony. Co sie dzieje z pracownikami w chwili ogłoszenia

    W zasadzie nic się nie dzieje.

    > 1.Czy wypłaty będą dalej wypłacane pracownikom?.

    Oczywiście. (No, o ile jest z czego, ale likwidacja to nie upadłość,
    więc powinno być z czego wypłacać.)

    > 2. Kiedy zostaje rozwiązana umowa o pracę z pracownikiem ?.

    Wtedy kiedy pracownik dostanie wypowiedzenie (+okres wypowiedzenia
    oczywiście)

    > 3. Czy należy się odprawa?.

    Jest tak samo, jakby firma się nie likwidowała. Jeśli "bez likwidacji"
    się należy, to i "podczas likwidacji" też się należy.

    > 4. W umowie niektórzy pracownicy mają wpisane zakaz konkurencji po
    > ustaniu stosunku o pracę przez kilka miesięcy, czy przy zgłoszeniu
    > upadłości zakaz konkurencji tez obowiązuje.?

    To w końcu upadłość, czy likwidacja?
    Choć to w tym wypadku bez znaczenia. Zakaz konkurencji obowiązuje tak
    długo, jak długo istnieje firma, będąca stroną umowy o zakazie
    konkurencji (choćby i w likwidacji, ale istnieje). Jeśli pracownika
    zwolni się w styczniu, a firmę "do końca" zlikwiduje dopiero w lutym, to
    umowa zakazu w marcu już nie obowiązuje (po prostu nie ma już żadnej
    umowy, bo nie istnieje już jedna ze stron tej umowy).

    --
    MiCHA