  • 1. Data: 2007-05-05 21:18:23
    Temat: zatrudnienie pracownika na część etatu, a ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam taki problem, czy zatrudniając pracownika na 1/8 etatu i płacąc
    składki na ZUS od np. 200zł, pracownik będzie miał normalne ubezpieczenie
    zdrowotne w ZUS, jeżeli nigdzie indziej nie pracuje.
    Wydaje mi się że tak.
    Może ktos bardziej biegły, by to potwierdził.

    Pzdr
    mareK

  • 2. Data: 2007-05-05 21:42:55
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    mareK napisał(a):
> [...]
    > zdrowotne w ZUS, jeżeli nigdzie indziej nie pracuje.
    > Wydaje mi się że tak.
    > Może ktos bardziej biegły, by to potwierdził.

    Tak, będzie miał.

    Jeśli celem tego zabiegu ma być uzyskanie ubezpieczenia zdrowotnego,
    to najlepiej podpisać umowę-zlecenie na 1zł - skutek ten sam, a trochę
    taniej i wygodniej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-05-06 18:41:26
    Od: "pawel b" <p...@o...pl>

    witam
    jakie są zasady zatrudniania pracownika na umowe o dzieło. Kto może
    zatrudniać i na jakich zasadach. Czy opłaca się zus.

    pozdrawiam
    szulerek

  • 4. Data: 2007-05-06 23:25:20
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > najlepiej podpisać umowę-zlecenie na 1zł - skutek ten sam, a trochę taniej

    Dzięki, mniej więcej o to chodziło.
    Ale idąc dalej tym torem to - skoro umowa zlecenie jest umową cywilnoprawną,
    to czy np. Kowalski nie będący przedsiębiorcą, a np. pracownikiem,
    studentem czy bezrobotnym, może zlecić na umowe zlecenie coś np.
    wyszukiwanie w internecie Malinowskiemu i Malinowski będzie miał
    ubezpieczenie zdrowotne za grosze, bo wygląda mi, że tak.

    Pozdrawiam
    mareK

  • 5. Data: 2007-05-07 10:43:22
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Przeintelektualizowany jesteś: napisz sprzątanie...
    JaC

  • 6. Data: 2007-05-07 18:50:15
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Przeintelektualizowany jesteś: napisz sprzątanie...
    > JaC

    Może być sprzątanie ,ale czy na pewno bezrobotny może zlecić sprzątanie
    bezrobotnemu i to umożliwi mu ubezpieczenie zdrowotne, bo troche to dziwne
    na zdrowy rozsądek.
    ZUS za ubezpieczenie zdrowotne "dobrowolne" dla niepracującego chce 250
    zł/mc.