    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oddaj pensje
    Date: Tue, 9 Apr 2002 21:08:06 +0200

    On 9 Apr 2002 r...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ > Chyba że  ta "rezygnacja" to wypowiedzenie warunków pracy i płacy
    [...]
    >+ Wlasnie w tym rzecz, ze to nie jest wypowiedzenie warunkow pracy. W pismie
    >+ wyraznie stoi: warunki, czas pracy i obowiazki bez zmian.

    Warunków pracy i PŁACY.
    To jest jedna całość.
    Sprawa jest w formie pisame: jeśli dostałeś "wypowiedzenie
    zmieniające" to - jak pisze Marcin - wszystko jest lege
    artis; masz czas (2 tygodnie ?) w ciągu którego możesz
    powiedzieć że nie przyjmujesz (na piśmie) - i w tym momencie
    może nastąpić rozwiązanie umowy o pracę (tj. "zaczyna się"
    - masz okres wypowiedzenia na starych warunkach itp)
    [...]
    >+ Moje pytanie brzmi, co powinnismy teraz zrobic (jest kilka takich osob).
    >+ Czekac? Sprawe naglosnic, zaskarzyc...
    >+ W kazdym razie, poniewaz nie wyrazilismy
    >+ zgody na takie "porozumienie" wyzwano nas od aspolecznikow i zagrozono
    >+ zwolnieniem.

    Jeśli firma (instytut) faktycznie nie ma pieniędzy - to i tak
    koniec końców będzie wybór:
    - przyjąc warunki (a nuż wszyscy na połowie płacy pociągną)
    - zwolnić się lub zostać zwolnionym (jak się połowę zwolni...
    to zostanie pytanie, czy reszta da radę zrobić co trzeba
    za zwolnionych; to NIE JEST oczywiste)
    - zostać zwolnionym z okazji bankructwa

    Ponieważ nikt nie wie czy i co nastąpi - to dobrej rady nie ma.

    Pozdrowienia, Gotfryd