  • Data: 2002-04-10 19:06:50
    Temat: Re: oddaj pensje
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Apr 2002, Kaizen wrote:

    > Pracodawca nie może zabrać Ci pensji (jest to niezbywalne prawo
    > pracownika) - tyle w temacie.

    Ależ nie - to pracownik nie może się wynagrodzenia zrzec w drodze
    jednostronnego oświadczenia woli. To nie dotyczy sytuacji wypowiedzenia
    warunków umowy i obniżki płacy, bo do tego potrzeba zgodnych oświadczeń
    obu stron. Twoja interpretacja oznaczałaby zakaz obniżania raz ustalonych
    wynagrodzeń niezależnie od sytuacji pracodawcy (np. kłopoty finansowe).

    > Reszta to ot, ale powiedz mi w końcu, jakie prawo zabrania stronom
    > zmienić warunki umowy, jeżeli obie na nie się zgadzają (podpiszą
    > aneks)?

    Myślę że przedpiscy chodziło głównie o kwestie etyczne postępowania
    pracodawców, którzy oszczędzają najpierw na pensjach pracowników, a jeśli
    już nie mogą (płaca minimalna), to każą im się przenieść na "zlecenie", z
    jeszcze niższym wynagrodzeniem i bez składek.

    Oczywiście to OT i nadaje się na pl.praca.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)