  • 1. Data: 2002-04-09 08:41:49
    Temat: oddaj pensje
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Dyrektor zmusza pracownikow do zrezygnowania z polowy pensji na rzecz
    instytutu. Rownoczesnie pozostawia ich na tym samym stanowisku, na pelnym
    etacie ("pozostale warunki, obowiazki i wymiar czasu pracy bez zmian"). W
    przypadku nie wyrazenia zgody na rezygnacje z polowy pensji dyrekcja grozi
    zwolnieniem. Cala rzecz tlumaczy zlym stanem finansowym instytutu, ktoty jest
    jednostka budzetowa. Co o tym myslec i co robic?
    ret

  • 2. Data: 2002-04-09 09:54:12
    Temat: Re: oddaj pensje
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    jest
    | jednostka budzetowa. Co o tym myslec i co robic?

    Zadzwonić do Państwowej Inspekcji Pracy - nawet anonimowo, oni się tym
    zajmą.
    Chyba że ta "rezygnacja" to wypowiedzenie warunków pracy i płacy - wtedy
    wszystko jest OK.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-04-09 10:32:47
    Od: <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > zajmą.
    > Chyba że  ta "rezygnacja" to wypowiedzenie warunków pracy i płacy - wtedy

    Dzieki za odpowiedz.
    Wlasnie w tym rzecz, ze to nie jest wypowiedzenie warunkow pracy. W pismie
    wyraznie stoi: warunki, czas pracy i obowiazki bez zmian.
    Informowalem sie w PIP-pie. Sa zdania, ze propozycja dyrekcji nie jest OK, ale
    chce zasiegnac szerokiego jezyka w tej sprawie zeby byc pewnym sytuacji.
    Moje pytanie brzmi, co powinnismy teraz zrobic (jest kilka takich osob).
    Czekac? Sprawe naglosnic, zaskarzyc...W kazdym razie, poniewaz nie wyrazilismy
    zgody na takie "porozumienie" wyzwano nas od aspolecznikow i zagrozono
    zwolnieniem.
    ret

  • 4. Data: 2002-04-09 19:08:06
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 9 Apr 2002 r...@p...onet.pl wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Wlasnie w tym rzecz, ze to nie jest wypowiedzenie warunkow pracy. W pismie
    >+ wyraznie stoi: warunki, czas pracy i obowiazki bez zmian.

    Warunków pracy i PŁACY.
    To jest jedna całość.
    Sprawa jest w formie pisame: jeśli dostałeś "wypowiedzenie
    zmieniające" to - jak pisze Marcin - wszystko jest lege
    artis; masz czas (2 tygodnie ?) w ciągu którego możesz
    powiedzieć że nie przyjmujesz (na piśmie) - i w tym momencie
    może nastąpić rozwiązanie umowy o pracę (tj. "zaczyna się"
    - masz okres wypowiedzenia na starych warunkach itp)
    [...]
> [...]
    >+ W kazdym razie, poniewaz nie wyrazilismy
    >+ zgody na takie "porozumienie" wyzwano nas od aspolecznikow i zagrozono

    Jeśli firma (instytut) faktycznie nie ma pieniędzy - to i tak
    koniec końców będzie wybór:
    - przyjąc warunki (a nuż wszyscy na połowie płacy pociągną)
    - zwolnić się lub zostać zwolnionym (jak się połowę zwolni...
    to zostanie pytanie, czy reszta da radę zrobić co trzeba
    za zwolnionych; to NIE JEST oczywiste)
    - zostać zwolnionym z okazji bankructwa

    Ponieważ nikt nie wie czy i co nastąpi - to dobrej rady nie ma.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-09 21:06:36
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > Warunków pracy i PŁACY.
    > To jest jedna całość.

    Rzecz dotyczy 8 osob na 100 zatrudnionych. Osoby te szantarzowane sa
    zwolnieniem jesli nie zgodza sie zrezygnowac z 50% pensji. Zeby sprawa byla
    jasna zacytuje fragment "porozumienia":
    "W zwiazku z trudna sytuacja finansowa instytutu ... pomiedzy instytutem...a
    pracownikiem instytutu Panem X zastaje zawarte porozumienie w wyniku ktorego od
    dnia... wynagrodzenie Pana bedzie wynosilo 50% dotychczasowego wynagrodzenia
    zasadniczego, tj. xzl miesiecznie. Pozostale skladniki wynagrodzenia, zakres
    obowiazkow i wymiar czasu pracy - pozostaja bez zmian."
    ret

  • 6. Data: 2002-04-10 10:59:53
    Od: <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > zasadniczego, tj. xzl miesiecznie. Pozostale skladniki wynagrodzenia, zakres
    > obowiazkow i wymiar czasu pracy - pozostaja bez zmian."

    Moze ktos odpowie jednym zdaniem: sprawa powyzsza jest wykroczeniem czy nie, bo
    proceder szantazu nadal kwitnie!
    ret

  • 7. Data: 2002-04-10 11:24:34
    Od: "WIDZI" <w...@i...net.pl>

    > od
    > >
    > Moze ktos odpowie jednym zdaniem: sprawa powyzsza jest wykroczeniem czy
    nie, bo
    > proceder szantazu nadal kwitnie!

    Jesli dostałes na piśmie zmianę umowy pracy to masz wybór przyjąć lub nie
    ale ktoś to już pisał.
    A jeśli jest to tylko ustne straszenie to nie zwracaj na to uwagi.

    Miałem kiedyś podobny przypadek tylko że chodziło o przeniesienie na
    półetatu.
    I niestety pracownik nie miał wyjścia jak przyjąć nowe warunki.

  • 8. Data: 2002-04-10 12:21:42
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > Jesli dostałes na piśmie zmianę umowy pracy to masz wybór przyjąć lub nie
    > ale ktoś to już pisał.
    Ala zmiana dotyczy tylko placy. Rozmiar etatu i obowiazki pozostaja bez zmian.
    Ja nie pytam sie czy przyjac umowe czy nie, pytam sie czy to nie jest
    wykroczenie ze strony dyrekcji.
    ret

  • 9. Data: 2002-04-10 12:31:48
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ala zmiana dotyczy tylko placy. Rozmiar etatu i obowiazki pozostaja bez
    zmian.
    > Ja nie pytam sie czy przyjac umowe czy nie, pytam sie czy to nie jest
    > wykroczenie ze strony dyrekcji.

    Jeżeli obydwie strony się na to godzą (mając na uwadze dobro firmy ;)) i
    pensja nie jest niższa od minimalnej to wszystko jest zgodnie z prawem.
    Dlaczego sądzisz, że jak dwie strony chcą zmienic warunki, to może to być
    niezgodne z prawem? Jeżeli Ci się to nie podoba, to nie podpisuj. Wtedy
    pracodawca może wypowiedzieć Ci umowę o pracę, albo jej warunki (to po
    odrzuceniu warunków przez Ciebie równa się temu pierwszemu) - poczytaj
    Ustawę o szczególnych zasadach rozwiązywania umów o pracę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2002-04-10 12:43:34
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > Dlaczego sądzisz, że jak dwie strony chcą zmienic warunki, to może to być
    > niezgodne z prawem? Jeżeli Ci się to nie podoba, to nie podpisuj. Wtedy
    > pracodawca może wypowiedzieć Ci umowę o pracę, albo jej warunki

    OK, ale przez warunki rozumiem zmniejszenie zarowno pensji jak i wymiaru pracy.
    Np. przejscie na pol etatu. W tym jednak przypadku etat ma zostac caly, a placa
    polowe mniejsza. Spadam wowczas do nizszej kategorii zaszeregowania niz to
    wynika z wymiaru i obowiazkow pracy. Krotko mowiac oficjalnie w papierach
    bylbym w kategorii zaszeregowania X, a placa jak w kategorii Y.
    ret