  • Data: 2002-04-11 00:52:43
    Temat: Re: oddaj pensje
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jak wlezę w środek to oberwę od obu, ale trudno ;)

    On Wed, 10 Apr 2002, Kaizen wrote:

    >+ Pięknego dnia 10 Apr 2002 18:24:23 +0200, <r...@p...onet.pl>
    [...]
    >+ > To co Ty mowisz oznacza, ze pracodawca nie musi przerstrzegac
    >+ >zadnych przepisow.

    Nie mówił o "żadnych" a "wynagrodzeniach konkretnie".

    >+ A jakie przepisy decydują, że pan o zaszeregowaniu x ma zarabiać od y
    >+ do z pln?

    Tzw. "umowy zbiorowe", szczególnie tam gdzie związki
    zawodowe są w stanie "wywalczyć" taki patent. Patent
    bije w obie strony :] (daaaaawno temu dostałem propozycję:
    albo zostajesz kierownikiem, albo jako 'zwykłemu fachowcowi'
    nie możemy ci podwyższyć wynagrodzenia").

    >+ > Np. ubrania ochronne itp. Uwazasz, ze jest mozliwa sytuacja,

    Ubrania to JEDNAK inna działka. To że nie wszyscy (pracodawcy)
    zauważają że to się OPŁACA to jedno, a to że nie wszyscy (pracownicy)
    nie uważają za stosowne szanować czegoś co "jest za darmo" to drugie :(
    [...]
    >+ Reszta to ot, ale powiedz mi w końcu, jakie prawo zabrania stronom
    >+ zmienić warunki umowy, jeżeli obie na nie się zgadzają (podpiszą
    >+ aneks)?

    Jak wyżej - KP stanowi że umowy zbiorowe MOGĄ istnieć.
    A zmiana tychże wymaga negocjacji ze związkami na czele.

    Pozdrowienia, Gotfryd