  • 31. Data: 2014-02-23 19:19:36
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości - podstawa prawna
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-23 18:02, Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Zobaczymy, co na to sąd.

    Wyśmieje.
    Jaki stan wyższej konieczności może się ciągnąć przez dwadzieścia
    kilometrów ?

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2014-02-24 09:48:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 lutego 2014 19:19:36 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Wyśmieje.
    > Jaki stan wyższej konieczności może się ciągnąć przez dwadzieścia
    > kilometrów ?
    A czemu 20km? Dozwolona prędkość to np. 90km/h i tyle mi wolno jechać więc z taka
    prędkością jechałem. Jednak w pewnym momencie był "stan wyższej konieczności i
    przycisnełem 120km/h. Średnia wyjdzie więcej jak 90km/h więc przekroczyłem niby ale
    "stan wyższej konieczności" był;)

  • 33. Data: 2014-02-24 10:31:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2014, Andrzej Lawa wrote:

    > Ale nawet postępowanie administracyjne musi mieć określony "cel"... Kto niby
    > dostanie punkty?

    O ile pamiętam, w przypadku administracyjnym mowa była o niedawaniu
    punktów. Podobnie jak dziś przy karza za "niewskazanie" (tyle, że
    brak punktów nie byłby opcją, a standardem za samo naruszenie przepisu)

    > Inna sprawa, że w większości przypadków w środku i tak będzie tylko
    > jedna osoba.

    Niby tak, ale "poczucie sprawiedliwości" mogłoby być naruszone :)

    > Swoją szosą na pomiar odcinkowy jest prosty sposób - wjeżdżasz na ten
    > odcinek pomiarowy i robisz sobie zaraz na jego początku postój
    > regeneracyjny (zalecany przecież przez wszystkie autorytety).

    Szczególnie jak na całym odcinku od pobocza oddziela Cię ciągła.
    "Pan powie w którym miejscu, żeby uczynić zadość wymogowi wyjaśnienia
    w którym miejscu wystawiamy mandat za przejechanie ciągłej" i już!

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2014-02-24 11:48:39
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    przycisnełem 120km/h. Średnia wyjdzie więcej jak 90km/h więc przekroczyłem niby ale

    Następny niematematyczny...
    A konkretnie ile wyniesie ta średnia?

    Zadałem sobie trud policzenia na karteczce.
    Zakładam odcinek 15 km, dop. prędkość 90 km/h, przekroczenie z powodu
    wyższej konieczności do 110 km/h na odcinku 300 m.

    Wychodzi, że normalnie przejadę ten odcinek w 0,1666(6) h.
    Po podniesieniu prędkości w 0,1666(6)-0,0006=0,1661 (w zaokrągleniu)
    Średnia wychodzi 15 km / 0,1661 h = 90,3 km/h

    0,3 km/h jest pomijalne, każdy układ pomiarowy będzie po legalizacji
    miał większy błąd pomiaru. A dodatkowo (jak na razie) mandaty sa po
    przekroczeniu jakiejś sensownej wartości a nie 0,3 km/h

    Koniec tematu z wyższą koniecznością i wymyślaniem bzdur. Kombinujcie dalej.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 35. Data: 2014-02-24 13:11:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-24 09:48, Użytkownik Kris napisał:

> [...]
    przycisnełem 120km/h. Średnia wyjdzie więcej jak 90km/h więc przekroczyłem niby ale

    Skoro na odcinkowym mierniku prędkości wykazało 120km/h to albo
    cały odcinek pomiarowy leciałeś 120km/h albo połowę jechałeś 90km/h
    a drugą 150km/h co dało średnią 120km/h wolisz mandat za 120 czy 150 ?
    A może trzy czwarte jechałeś 90kmh a jedną czwartą 210km/h.
    Czyli mandat za 210km/h bo żaden sędzia nie jest idiotą i nie uwierzy
    ze przez pięć kilometrów z powodu stanu wyższej konieczności musiałeś
    zapierdalać 210km/h. :-)

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2014-02-24 13:39:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 11:48:39 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski
    napisał:
    > Koniec tematu z wyższą koniecznością i wymyślaniem bzdur. Kombinujcie dalej.
    Założyłeś że odcinek ma 15km. A jak to będzie 5km;)

  • 37. Data: 2014-02-24 13:51:20
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-24 13:39, Kris pisze:
    > Założyłeś że odcinek ma 15km. A jak to będzie 5km;)

    OK. Lista proponowanych odcinków
    http://www.auto-swiat.pl/1-gitd-odcinkowe-fotoradary
    -gotowe-lista-odcinkow
    Można przyjąć, że średnio 3 km.
    Wychodzi 91,7 km/h czyli 1,7 km/h więcej, w warunkach czysto
    teoretycznych (jedziesz cały czas 90 km/h co do 0,1 km/h).
    Co to zmieni? Powyżej błędu pomiaru się załapiesz,ale i tak mandaty będą
    za wartość sporo większą.

  • 38. Data: 2014-02-24 13:51:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-24 13:39, Kris pisze:
    > Założyłeś że odcinek ma 15km. A jak to będzie 5km;)

    Na krótszych odcinkach nie ma sensu stawiać urządzeń do odcinkowego
    mierzenia prędkości. Mija się to z celem, tyle samo wyjdzie, a
    efektywniejsze będzie postawienie na takiej odległości 2 fotoradarów....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 39. Data: 2014-02-24 13:57:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-24 13:51, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > OK. Lista proponowanych odcinków
    > http://www.auto-swiat.pl/1-gitd-odcinkowe-fotoradary
    -gotowe-lista-odcinkow
    > Można przyjąć, że średnio 3 km.

    Czyli jak to zwykle w PL skopali, bo na 3 km moim zdaniem nie ma sensu
    stawiać czegoś, co będzie mniej efektywne od 2 fotoradarów, gdzie nie
    trzeba parować zdjęć.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 40. Data: 2014-02-24 14:13:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 13:51:20 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski
    napisał:
    > Wychodzi 91,7 km/h czyli 1,7 km/h więcej, w warunkach czysto
    > teoretycznych (jedziesz cały czas 90 km/h co do 0,1 km/h).
    Temida jest ślepa podobno więc sąd musi się opierać o "czystą teorię";) jak myślę.
    Oczywiście pisanina czysto akademicka ale jeden z drugim się znajda co tak będą
    argumentować.

    > Co to zmieni? Powyżej błędu pomiaru się załapiesz,ale i tak mandaty będą
    > za wartość sporo większą.
    w powyższym przypadku przekroczenie prędkości jest o 1,7km i mandatu za taką wartość
    bym się spodziewał.