  • 1. Data: 2005-06-13 19:31:04
    Temat: ochrona praworzadnosci
    Od: "J R" <j...@v...dot.pl>

    witam

    przy zaprzeczeniu ojcostwa jest furtka w sprawie przekraczalnosci terminow :

    "prokurator - zawsze , gdy wymaga tego ochrona praworządnosci"

    Co nalezy rozumiec pod pojeciem "ochrona praworzadnosci"
    Czy moglby ktos mi to wyjasnic ???

    pozdrawiam
    JacekR

  • 2. Data: 2005-06-13 19:57:22
    Temat: Re: ochrona praworzadnosci
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *J R* wrote in <news:d8kn7f$48h$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > Co nalezy rozumiec pod pojeciem "ochrona praworzadnosci"
    > Czy moglby ktos mi to wyjasnic ???

    ja to rozumiem jako "widzimisie" ;)

    --
    Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
    Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

  • 3. Data: 2005-06-13 20:35:47
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 13/06/2005 21:31, J R wrote :
> [...]
    >
    > "prokurator - zawsze , gdy wymaga tego ochrona praworządnosci"
    >
    > Co nalezy rozumiec pod pojeciem "ochrona praworzadnosci"

    Co oznacza, że praktycznie zawsze, gdyż ochrona praworządności wymaga,
    aby stan faktyczny był zgodny ze stanem prawnym.

    Nadto, co mniej więcej wyjaśnia intencje prokuratury, z Regulaminu
    urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury:

    § 297 Udział prokuratora w postępowaniu z zakresu prawa rodzinnego i
    opiekuńczego wskazany jest w szczególności w sprawach:
    [...]
    2) o zaprzeczenie ojcostwa i macierzyństwa, o unieważnienie uznania
    dziecka i ustalenie bezwzględnej nieważności uznania dziecka,
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed