  • 1. Data: 2005-06-13 18:43:43
    Temat: Policja + Radar + Ciekawostka
    Od: "Darth Vader" <k...@i...pl>

    Witajcie ;-)

    Kiedyś kiedy pracowałem w wojsku zajmowałem się dodatkowo legalizacją
    sprzętu pomiarowego i tak ostatnio nasunęło mi się takowe pytanie.

    Zatrzymuje mnie policja i pokazuje na swoim radarku iż jechałem 100km/h. Ja
    jechałem nie więcej niż 80-90km. Nie chciałem się sprzeczać z nimi bo nie
    miałem czasu.
    Jednak dlaczego muszę ufać pomiarom sprzętu który oni posiadają. Często są
    to już stare wysłużone klamoty.
    Jako urządzenie pomiarowe radar powinien posiadać aktualną kartę legalizacji
    okresowej. Dlaczego mam niby płacić mandat jeśli powiedzmy ten ich sprzęt
    nie ma aktualnych badań. Czy mam prawo żądać okazania dokumentu ważności
    legalizacji tego radaru ?? Jeśli nie przy policjancie to czy mogę tego żądać
    w Grodzkim ?? A jeśli mogę żądać w Grodzkim to jak mam się zabezpieczyć aby
    mi chłopaki nie podmienili innego sprzęta ;-)

    Myslę iż temat ciekawy do rozpatrzenia. Co o tym myślicie ??

    Darth

  • 2. Data: 2005-06-13 18:53:05
    Temat: Re: Policja + Radar + Ciekawostka
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Darth Vader wrote:
    > Jednak dlaczego muszę ufać pomiarom sprzętu który oni posiadają. Często są
    > to już stare wysłużone klamoty.
    Stare, ale legalizację mają. Dodatkowo , zdaje się, że policiant, który
    je obsługuje, też musi mieć papierek, że umie się tym posługiwać

    > Jako urządzenie pomiarowe radar powinien posiadać aktualną kartę legalizacji
    > okresowej.
    ma

> [...]
    > w Grodzkim ?? A jeśli mogę żądać w Grodzkim to jak mam się zabezpieczyć aby
    > mi chłopaki nie podmienili innego sprzęta ;-)

    A to już pytanie do policjantów, czy mają przy sobie, czy też mogą
    pokazać ci później i czy możesz spisać numer seryjny.

  • 3. Data: 2005-06-13 19:02:07
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 13 Jun 2005 20:43:43 +0200,
    Darth Vader <k...@i...pl> screamed:

    Oczywiście.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 21:01:04 user up 10641 days, 8:56, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Life is God's way of preserving meat.

  • 4. Data: 2005-06-13 21:10:24
    Od: "Zbyszek" <p...@U...onet.pl>

    > Oczywiście.

    tak masz prawo a co do ciekawostek to czytałem ze ponoć 90% tych radarów nie
    ma aktualnej legalizacji
    moja koleżanka kiedyś jak ją zatrzymali za przekroczenie prędkości poprosiła
    o tą legalizacje okazało sie że oni jej nie maja
    i ją puścili a dodam że pokazywał dobrze bo rzeczywiście przekroczyła
    prędkość o tyle ile wskazał radar

    ale dodam że jak sie powie policjantowi takie coś i sie trafi na nie zbyt
    miłego to na 100% znajdzie inny powód do wlepienia mandatu np. czy ma sie
    aktualna legalizacje gaśnicy :)

  • 5. Data: 2005-06-13 21:35:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 13 Jun 2005 20:43:43 +0200, Darth Vader napisał(a):

> [...]
    > w Grodzkim ?? A jeśli mogę żądać w Grodzkim to jak mam się zabezpieczyć aby
    > mi chłopaki nie podmienili innego sprzęta ;-)

    Ma mieć aktualne świadectwo legalizacji i zazwyczaj policjanci je mają po
    paru już głośnych sprawach. Natomiast trzeba uważnie patrzeć na czas od
    ostatniego pomiaru, bo zazwyczaj to może być prędkość kogoś innego a nie
    twoja. Tyle, że niestety rzecz jest praktycznie nie do udowodnienia -
    jeżeli pomiar różni się czasem o pół minuty - może przejechać przez ten
    czas kilkanaście albo i nawet kilkadziesiąt aut. Musiałbyś mieć tachograf w
    aucie albo tak jak ten kierowca tatry który przedstawił opinię biegłego, że
    jego auto nie było w stanie jechać tyle ile mu wmawiano.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 6. Data: 2005-06-14 05:02:32
    Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_>

    On Mon, 13 Jun 2005 23:10:24 +0200, Zbyszek <p...@U...onet.pl> wrote:
    > miłego to na 100% znajdzie inny powód do wlepienia mandatu np. czy ma sie
    > aktualna legalizacje gaśnicy :)

    A gaśnica musi mieć ważne świadectwo legalizacji ? Sądziłem, że
    wystarczy, że jest sprawna. Ale mogę się mylić ;)

    Pozdr.

    R.

  • 7. Data: 2005-06-14 06:42:53
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!
    Dnia Tue, 14 Jun 2005 05:02:32 +0000 (UTC), Robert napisał(a):

    > A gaśnica musi mieć ważne świadectwo legalizacji ? Sądziłem, że
    > wystarczy, że jest sprawna. Ale mogę się mylić ;)

    Oczywiście, że musi mieć. I nie mylić tego z gwarancją - legalizacja ma być
    przeprowadzana co najmniej raz w roku. Niektórzy kupują gaśnicę z gwarnacją
    dwuletnią i wydaje im się, że przez te 24 miesiące mają spokój.

    A tak w ogóle to powiedz mi skąd bez legalizacji wiesz, że gaśnicę masz
    sprawną?

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 8. Data: 2005-06-14 09:08:56
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:dcmvvc2t3to1
> [...]
    > dwuletnią i wydaje im się, że przez te 24 miesiące mają spokój.

    > A tak w ogóle to powiedz mi skąd bez legalizacji wiesz, że gaśnicę masz

    a nie jest czasami tak, ze gasnica musi miec pieczatke, ale policja nie jest
    uprawniona do kontrolowania tego...?

    pozdrawiam
    bolo

  • 9. Data: 2005-06-14 11:44:09
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Tue, 14 Jun 2005 11:08:56 +0200, bolo napisał(a):

> [...]
    > wiadomości news:dcmvvc2t3to1

    > a nie jest czasami tak, ze gasnica musi miec pieczatke, ale policja nie jest

    A tego to nie wiem....

    3mcie się.

  • 10. Data: 2005-06-14 15:06:12
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    > a nie jest czasami tak, ze gasnica musi miec pieczatke, ale policja nie jest
    > uprawniona do kontrolowania tego...?

    Sprawna wg nich to znaczy taka ktora ma legalizacje co roku :)