  • 1. Data: 2004-02-04 12:00:20
    Temat: ochrona praw nabytych a zmniejszenie renty z ZUS
    Od: " Fiona" <k...@g...pl>

    Czy ZUS może zmniejszyć rentę wypłacaną od kilku lat? Sytuacja jest taka:
    Renta została przeniesiona z jednego oddziału ZUS do innego ze względu na
    zmiane miejsca zamieszkania. W nowym oddziale stwierdzili że wysokość renty
    została błędnie naliczona i odesłali ją do starego oddziału żeby skorygowali
    błąd, czyli zmniejszyli wysokość wypłacanego świadczenia. Podobno błąd polega
    na dopisaniu o jedno zero za dużo do wskaźnika za pomocą którego obliczano
    wysokość renty. Moje pytanie w związku z tym jest takie: Czy nabyte już prawo
    do świadczenia moze zostać zmienione (bądź uchylone) dlatego że urzędnik się
    pomylił? Na logikę rzecz biorąc nadpłacona przez te wszystkie lata renta
    powinna zostać zwrócona przez świadczeniobiorcę...? W ZUSie oczywiście nie
    chcą nic powiedzieć, więc pytam tutaj...
    Chodzi o rentę rodzinną wypłacaną pełnoletniemu synowi z tytułu śmierci matki.

  • 2. Data: 2004-02-04 16:38:07
    Od: "Binio" <w...@g...pl>

    Fiona <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > chcą nic powiedzieć, więc pytam tutaj...
    > Chodzi o rentę rodzinną wypłacaną pełnoletniemu synowi z tytułu śmierci

    No właśnie. Czy ktoś wie jak to będzie wyglądać?

  • 3. Data: 2004-02-04 21:49:52
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > No właśnie. Czy ktoś wie jak to będzie wyglądać?

    Art. 163. KPA
    Organ administracji publicznej może uchylić lub zmienić decyzję, na mocy
    której strona nabyła prawo, także w innych przypadkach oraz na
    innych zasadach niż określone w niniejszym rozdziale, o ile przewidują to
    przepisy szczególne.

    np. jest to blad "pisarski", sam przez 8 lat pracy az 1 raz z tego
    korzystalem ;)

    ew. Art. 145 par.1 ust.5 KPA, ale mysle ze tutaj nie znajdzie zastosowania,
    chyba ze byly dostarczone jakies nowe dokumenty

    Jean

  • 4. Data: 2004-02-05 07:07:34
    Od: "Binio" <w...@g...pl>

    Jean <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > ew. Art. 145 par.1 ust.5 KPA, ale mysle ze tutaj nie znajdzie zastosowania,
    > chyba ze byly dostarczone jakies nowe dokumenty

    Wielkie dzięki - rozjaśniło mi to trochę sprawę. Jedynym plusem tego całego
    bałaganu (jeśli można w ogóle mówić tutaj o jakimś plusie) jest to że, nie
    będą mogli się ode mnie domagać zwrotu części renty, która była przyznana na
    podstawie wyśrubowanych wskaźników. A wszystko przez błąd urzędnika ZUSu...

    Zakład Usług Satyrycznych - It's not fun anymore...

  • 5. Data: 2004-02-05 07:28:49
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    ZUSu...

    > Zakład Usług Satyrycznych - It's not fun anymore...

    tzn beda pewnie kcieli zwrot, ale moga tylko prosic, nie moga nakazac
    :D:D:D:D
    ale od dnia wydania nowej decyzji, kwota bedzie juz po nowemu !

    Jean