  • 1. Data: 2004-02-04 12:19:45
    Temat: wezwanie do Sadu Grodzkiego jako swiadek
    Od: "pioootr" <p...@o...pl>

    Z racji wykonywanej pracy bywam wzywany na świadka w sprawach o wykroczenia
    do Sądu Grodzkiego. Zwykle dzień (góra dwa) przed rozprawą dzwoni do mojej
    pracy panienka z sekratriatu sądu oświadcza, że jestem wezwany jako świadek
    i ona sobie odznacza, że mnie powiadomiła. Trochę mnie to zaczyna
    denerwować. Czy takie powiadomienie jest właściwe ?

    pozdrawiam
    pioootr

  • 2. Data: 2004-02-04 14:53:17
    Temat: Re: wezwanie do Sadu Grodzkiego jako swiadek
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "pioootr" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i ona sobie odznacza, że mnie powiadomiła. Trochę mnie to zaczyna
    > denerwować. Czy takie powiadomienie jest właściwe ?

    Raczej nie. W każdym razie, jeśli nawet, to wyjątkowo, a nie stale.

    W skrócie (kpk):
    Art. 177. § 1. Każda osoba wezwana w charakterze świadka ma obowiązek stawić
    się i złożyć zeznania".

    Art. 129. § 1. W wezwaniu należy oznaczyć organ wysyłający oraz podać, w
    jakiej sprawie, w jakim charakterze, miejscu i czasie ma się stawić adresat
    i czy jego stawiennictwo jest obowiązkowe, a także uprzedzić o skutkach
    niestawiennictwa.

    Przepisy te stosuje się odpowiednio na mocy KPW, czyli musisz dostać
    wezwanie z wszystkimi informacjami, o których mówi art. 129.
    Następnym razem powiedz dzwoniącej, że Cię nie ma i prosiłeś, żeby wysłali
    wezwanie i że może być faksem (albo mailem art. 132 § 3) ;]

    Jest jeszcze co prawda art. 137., który stanowi, że w wypadkach nie
    cierpiących zwłoki można wzywać lub zawiadamiać osoby telefonicznie albo w
    inny sposób stosownie do okoliczności, pozostawiając w aktach odpis nadanego
    komunikatu z podpisem osoby nadającej, ale nie uważa się za wypadek nie
    cierpiący zwłoki nieprawidłową pracę sekretariatu czy niewłaściwe planowanie
    terminów posiedzeń.

    Pozdrawiam,
    Washko