  • 1. Data: 2008-10-08 20:14:58
    Temat: ochrona pomysłu
    Od: Antoś <k...@i...pl>

    Witam.

    Mam pomysł na realizację internetowego biznesu, który, moim zdaniem,
    może przynieść spore pieniądze. Chciałbym przedstawić ten pomysł
    ewentualnemu partnerowi - duże firmie. W jaki sposób mogę zabezpieczyć
    się przed tym, żeby oni, po wysłuchaniu pomysłu, nie odprawili go z
    kwitkiem i nie zrealizowali go sami?

    Pozdrawiam,
    Antoś

  • 2. Data: 2008-10-09 05:27:53
    Temat: Re: ochrona pomysłu
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Opatentowac ? Opisać na jakieś stronie www ?
    Pójść do notariusza i opisać swój pomysł jako twój.
    Zawsze będziesz miał potwierdzeie ze to ty pierwszy wymyśluiłeś i jakby co
    będziesz miał podstawe w sądach.
    Pozstanie ci tylko udowodnić, że oni tego nie wymyślili też

  • 3. Data: 2008-10-09 06:16:24
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Antoś" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ewentualnemu partnerowi - duże firmie. W jaki sposób mogę zabezpieczyć
    > się przed tym, żeby oni, po wysłuchaniu pomysłu, nie odprawili go z

    Zanim wyjawisz szczegóły pomysłu podpisać z nimi umowę?

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 4. Data: 2008-10-09 07:12:41
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 08 Oct 2008 22:14:58 +0200, Antoś napisał(a):

> [...]
    > ewentualnemu partnerowi - duże firmie. W jaki sposób mogę zabezpieczyć
    > się przed tym, żeby oni, po wysłuchaniu pomysłu, nie odprawili go z

    Sam pomysł? To dość ciężkie będzie:

    http://tnij.org/ochrona_pomyslu

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2008-10-09 08:21:52
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

    Paweł <b...@m...com> napisał(a):

    > Użytkownik "Antoś" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zanim wyjawisz szczegóły pomysłu podpisać z nimi umowę?

    a co jak ktos z nich wpadl na podobny pomysl?

  • 6. Data: 2008-10-09 13:32:53
    Od: Antoś <k...@i...pl>

    Wielkie dzięki za porady. :)

    Główny problem tkwi w tym, że firma, która miałaby być ewentualnym
    partnerem, to nie inkubator czy "anioł biznesu", a przedsiębiorstwo,
    które po prostu ma kasę, ludzi i narzędzia. Z nim byłoby najłatwiej i
    najtaniej pomysł zrealizować. A że jest to jednocześnie duży koncern, to
    raczej mu nie zaszkodzi ewentualny "smród" powstały po ew. kradzieży
    pomysłu. Ludzie szybko o tym zapomną, a spora kasa będzie leciała.

    Antek