  • 1. Data: 2008-10-08 15:35:01
    Temat: postojowe wynagrodzenie JAK je liczyć ?
    Od: l...@v...pl

    art. 81. § 1 kodeksu pracy stwierdza się w nim, iż pracownikowi za czas
    niewykonywania pracy, jeżeli był gotów do jej wykonywania, a doznał przeszkód z
    przyczyn dotyczących pracodawcy, przysługuje wynagrodzenie wynikające z jego
    osobistego zaszeregowania, określonego stawką godzinową lub miesięczną, a jeżeli
    taki składnik wynagrodzenia nie został wyodrębniony przy określaniu warunków
    wynagradzania - 60% wynagrodzenia.

    Czy to oznacza, że jeśli w umowie o pracę mam stawkę miesięczną 1900 pln to
    otrzymam na postojowym 1900 pln a nie otrzymam dodatków np. za nocki za pracę w
    systemie brygadowym i dodatku funkcyjnego jaki mam w umowie ?

    Czy też oznacza to, że otrzymam 60% z 1900 ?

    A jeśli mam w umowie stawkę godzinową podaną to otrzymam równowartość stawki
    godzinowej razy ilość godzin w miesiącu, jaka przypadłaby do przepracowania, z
    zastrzeżeniem jw. że nie dostanę za nocki, za brygadówkę i funkcyjnego ?

    Czy też znowu dostanę 60% kwoty jaką obliczę ze stawki godzinowej razy ilośc
    potencjalnych godzin w miesiącu.

    BARDZO DZIĘKUJĘ ZA POMOC

  • 2. Data: 2008-10-08 16:49:06
    Temat: Re: postojowe wynagrodzenie JAK je liczyć ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    l...@v...pl pisze:

    > Czy to oznacza, że jeśli w umowie o pracę mam stawkę miesięczną 1900 pln to
    > otrzymam na postojowym 1900 pln a nie otrzymam dodatków np. za nocki za pracę w
    > systemie brygadowym i dodatku funkcyjnego jaki mam w umowie ?

    Nie. 1900 zł + miesięczny dodatek funkcyjny, ale już nic innego.

    Wyrok z dnia 16 listopada 2000 r. Sąd Najwyższy I PKN 455/00

    Do wynagrodzenia przewidzianego w art. 81 § 1 KP, nie mają zastosowania
    zasady obowiązujące przy ustalaniu wynagrodzenia za urlop i wobec tego w
    wynagrodzeniu tym nie mogą być uwzględnione inne składniki niż te, które
    wynikają z zaszeregowania pracownika i są określone stawką godzinową lub
    miesięczną.
    OSNP 2002/11/268, OSNP-wkł. 2001/5/3, M.Prawn. 2001/6/335, OSNP-wkł.
    2001/7/3, PiZS 2001/8/38, M.Prawn. 2001/8/430

    +

    Uchwała z dnia 30 grudnia 1986 r. Sąd Najwyższy III PZP 42/86

    Wynagrodzenie pracownika wynikające z jego osobistego zaszeregowania, o
    którym mowa w art. 81 § 1-3, art. 134 § 1 i art. 144 § 2 k.p., obejmuje
    oprócz wynagrodzenia zasadniczego również dodatek funkcyjny.

    OSNC 1987/8/106

    > Czy też oznacza to, że otrzymam 60% z 1900 ?

    Te 60% w sumie dotyczy tylko tych którzy pracują na akord. Wtedy liczy
    się jak wynagrodzenie za okres urlopu i x60%.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-10-08 18:02:25
    Od: l...@v...pl

    Dziękuję serdecznie za szczegółową i merytoryczną odpowiedź.

    Jak dobrze rozumiem w II przypadku tj. jeśli mam w umowie stawkę godzinową
    podaną to otrzymam równowartość stawki godzinowej razy ilość godzin w miesiącu,
    jaka przypadłaby do przepracowania, z zastrzeżeniem jw. że nie dostanę za nocki,
    za brygadówkę ?

    A jeśli moja pensja to goła stawka godzinowa razy ilość godzin w miesiącu i bez
    dodatków żadnych, to pracodawca finansowo nic nie zyskuje odsyłając mnie na
    postojowe ?

  • 4. Data: 2008-10-08 22:19:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    l...@v...pl pisze:

    > A jeśli moja pensja to goła stawka godzinowa razy ilość godzin w miesiącu i bez
    > dodatków żadnych, to pracodawca finansowo nic nie zyskuje odsyłając mnie na
    > postojowe ?

    A czemu miałby zyskiwać?
    Zasadą jest to że ma tak zorganizować się by zapewnić pracę.