  • 1. Data: 2008-06-03 14:58:12
    Temat: Re: obywatelstwo po rozwiązaniu przysposobienia (cd)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ufik wrote:
    > Ponieważ nikt nie czuł się kompetentny do udzielenia odpowiedzi
    > informuję co się dowiedziałem i pytam dalej.
    > Po przysposobieniu dziecko mające rodziców Rumunów nie traci
    > obywatelstwa rumuńskiego, nabywa polskie.
    > Po rozwiązaniu przysposobienia prawdopodobnie traci polskie.
    > Teraz pytanie.
    > Czy dziecko (16 lat) nie znające słowa po rumuńsku, urodzone i wychowane
    > w Polsce może po rozwiązaniu przysposobienia i utracie obywatelstwa
    > polskiego zostać deportowane do Rumunii?

    Może zostać deportowane.
    Natomiast nie byłbym taki pewnien z tą utratą obywatelstwa.
    A nie da się poczekac jeszcze 2 lat do 18-tki?

  • 3. Data: 2008-06-03 15:26:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ufik pisze:

    > Czy dziecko (16 lat) nie znające słowa po rumuńsku, urodzone i wychowane
    > w Polsce może po rozwiązaniu przysposobienia i utracie obywatelstwa
    > polskiego zostać deportowane do Rumunii?

    Myślę że dziecko powinno wystąpić o nadanie polskiego obywatelstwa,
    skoro tu mieszkało od dzieciństwa.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 4. Data: 2008-06-03 16:04:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > Może zostać deportowane.

    A gdzie unijna wolność przepływu ludzi :) ?

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 5. Data: 2008-06-03 17:01:14
    Od: ufik <u...@u...pl>

    > A nie da się poczekac jeszcze 2 lat do 18-tki?
    Dziękuję za zainteresowanie, za dwa dni minie termin apelacji od wyroku.

    Da się poczekać, ale sytuacja się zupełnie zmieni - dom dziecka nie
    będzie się czuł odpowiedzialny za dalsze losy dziecka a dziecko
    "wychowane" w dd wróci do rodziców adopcyjnych, których odrzuciło.
    Dziecko chce rozwiązania, chce pozostać w domu dziecka i nie wracać do
    rodziców, ale adwokat występujący w jego imieniu (bez żadnego kontaktu z
    nim)nie wyraził zgody na rozwiązanie przysposobienia. Oficjalnie w
    uzasadnieniu wyroku jest "dla dobra dziecka". Nieoficjalnie - aby sąd
    miał spokój.
    Zresztą gdy dziecko skończy 18-tkę, czy coś się w tym względzie zmieni?

  • 6. Data: 2008-06-03 20:04:28
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Po rozwiązaniu przysposobienia prawdopodobnie traci polskie.

    Nie ma mozliwosci utraty polskiego obywatelstwa w zadnym przypadku poza
    wlasnym wnioskiem o to (a i tak trzeba zgode Prezydenta).

    Cezar

  • 7. Data: 2008-06-03 20:13:39
    Od: ufik <u...@u...pl>

    Cezar pisze:

    > Nie ma mozliwosci utraty polskiego obywatelstwa w zadnym przypadku poza
    > wlasnym wnioskiem o to (a i tak trzeba zgode Prezydenta).
    >
    > Cezar

    To byłoby bardzo korzystne, ale bardzo proszę, jeśli można o podanie
    jakiegoś paragrafu, bo w sądzie bez tego raczej mi nie uwierzą.

  • 8. Data: 2008-06-04 07:13:10
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "ufik" <u...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Po przysposobieniu dziecko mające rodziców Rumunów nie traci
    > obywatelstwa rumuńskiego, nabywa polskie.
    > Po rozwiązaniu przysposobienia prawdopodobnie traci polskie.

    Ma obywatelstwo?
    To nie traci.

    Patrz Konstytucja RP
    http://www.udsc.gov.pl/Utrata,obywatelstwa,polskiego
    ,177.html

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 9. Data: 2008-06-04 08:56:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    ufik <u...@u...pl> writes:

    > To byłoby bardzo korzystne, ale bardzo proszę, jeśli można o podanie
    > jakiegoś paragrafu, bo w sądzie bez tego raczej mi nie uwierzą.

    Ustawa o obywatelstwie polskim art 13.

    MJ