  • 1. Data: 2008-06-03 16:00:22
    Temat: Wyrok nakazowy.......
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam,

    Mam następujący dylemat. We wrześniu ub.r. uchwycono mnie i mój pojazd
    na foto radar. Niestety policja nie dotrzymała ustawowych terminów i
    sprawę przekazano do właściwego sądu. Mnie w kwietniu wezwano na policję
    celem potwierdzenia danych kierowcy gdzie również przyznałem się do winy
    i zawnioskowałem o stosowną karę. Sąd oczywiście przychylił się do
    mojego wniosku i tę że karę wymierzył. Ale dodatkowo obciążył mnie
    kosztami postępowania oraz stosownych opłat. I teraz mam wątpliwości czy
    aby to ja powinienem ponosić koszty tejże rozprawy skoro to policja nie
    dotrzymała terminów. Dlaczego obywatel ma płacić za opieszałość
    policji?? Jeżeli moje rozumowanie jest słuszne to czy mogę złożyć
    zażalenie/odwołanie i w jakiej formie? Dodam jeszcze iż sąd właściwy do
    rozpatrzenia tejże sprawy znajduje się zupełnie w innej miejscowości niż
    moje miejsce zamieszkania dlatego sprawa się odbyła bez mojego udziału.
    Proszę o opinie szanownych kolegów i koleżanki.

    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski
    contact...: dansound (AT) adres (DOT) pl

  • 2. Data: 2008-06-03 16:02:09
    Temat: Re: Wyrok nakazowy.......
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    DaNsOuNd pisze:

    > Proszę o opinie szanownych kolegów i koleżanki.

    Płać i zapomnij.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-06-03 16:25:24
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Johnson pisze:

    > Płać i zapomnij.

    Jeszcze muszę zaczekać na wezwanie do zapłaty :) Ale mimo wszystko
    gdzieś mnie ciśnie świadomość iż instytucja państwowa nie wywiązuje się
    ze swoich obowiązków a obywatel jest obciążany kosztami tejże
    nieudolności policji. Gdyby policja dotrzymała terminu to sprawa nie
    trafiłaby do sądu. A niech policja sama płaci za swoją nieudolność.

    Postroofki

  • 4. Data: 2008-06-03 16:33:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    DaNsOuNd pisze:

    > Ale mimo wszystko gdzieś mnie ciśnie świadomość iż instytucja państwowa nie
    wywiązuje się
    > ze swoich obowiązków

    Nie ma obowiązku wystawianie mandatów. A problem leży w zasadzie po
    stronie posłów którzy ustalili termin w którym policja nie może się
    często "wyrobić". Bo policja na pewno by wolała mandacik niż wniosek do
    sadu.

    > a obywatel jest obciążany kosztami tejże nieudolności policji.

    Obywatel płaci za swoje zachowanie. Było nie dać się fotografować :)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 5. Data: 2008-06-03 16:54:08
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Obywatel płaci za swoje zachowanie. Było nie dać się fotografować :)

    No to inaczej. A co z punktami karnymi w takim razie? Nie ma ich
    wyszczególnionych na wyroku sądu. Więc są przyznane czy nie?

    Postroofki

  • 6. Data: 2008-06-03 17:05:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    DaNsOuNd pisze:

    > No to inaczej. A co z punktami karnymi w takim razie? Nie ma ich
    > wyszczególnionych na wyroku sądu. Więc są przyznane czy nie?

    Są.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 7. Data: 2008-06-03 21:22:27
    Od: "zbyszek" <z...@a...waw.pl>

    > Są.

    A czy to prawda że jeśli by wezwany na policję, w kwietniu jak pisze, nie
    potwierdził
    danych kierowcy i odmówił jego wskazania toby uniknął punktów?