  • 1. Data: 2004-12-20 15:29:12
    Temat: obowiazki administratora sieci w firmie, po jego zwolnieniu
    Od: "BartekK" <s...@s...cfu.com.pl>

    Sytuacja ma sie tak, iz pracowalem 5 miesiecy dla pewnej firmy, robilem
    im sieci, serwerki postawilem itp.

    Firma nie zaplacila mi za ten okres (niby wszyscy znajomi wiec ciagle
    jakos przeciagali splate, ale teraz juz mam dosc i powiedzialem
    koniec!), w dodatku sprzet na ktorym realizowalem im serwerek byl moj
    prywatny.
    Tak wiec "zabieram zabawki i ide do swojej piaskownicy"...
    ale to nie takie proste. Prezes wymaga, bym oddal
    system/serwer/maile/konta i wszystko co jest na serwerze (za ktorego
    stworzenie i utrzymywanie nie zaplacili) bo to ich dane firmowe itp
    straszenie ustawa o ochronie danych osobowych.
    Pozatym mam przekazac hasla do wszystkich routerow/printserwerow itp
    ktore sa w firmie...

    Jak to jest, czy mam taki obowiazek? czy moge po prostu powiedziec
    "wszystko zapomnialem, nie placiliscie mi wiec jadlem duzo margaryny
    zamiast masla i teraz martwcie sie sami" ?

    Przypominam ze nie dostalem kasy ani umowy o prace w tej firmie...
    (ciagle bylo - to zobaczymy za miesiac... A teraz prezesa niema, to
    niema komu podpisac umowy... a to jeszcze 2 oddzialy najpierw
    uruchomimy, to pogadamy o umowie.. i tak jakos czas lecial)

    Teoretycznie mozna by powiedziec "nie bylo umowy o prace, to znaczy ze
    mnie tam wogole nie bylo" - ale moje nazwisko figuruje w wiekszosci
    spraw technicznych - jestem osoba ktora rejestrowala ich domene, jestem
    osoba "od kontaktow technicznych" przypisana do ich lacza polpak i
    adresow IP, do mnie dzwoni telekomunikacja w sprawach internetu w
    oddzialach firmy...

    --
    Bartlomiej Kuzniewski tel +48 696 455098
    s...@s...cfu.com.pl GG# 23319

  • 2. Data: 2004-12-20 15:41:25
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > niema komu podpisac umowy... a to jeszcze 2 oddzialy najpierw
    > uruchomimy, to pogadamy o umowie.. i tak jakos czas lecial)

    Nie przejmuj sie. Stosuj twardo "Najpier kasa za wykonaną robote".

  • 3. Data: 2004-12-20 15:49:02
    Od: "BartekK" <s...@s...cfu.com.pl>

    > Nie przejmuj sie. Stosuj twardo "Najpier kasa za wykonaną robote".

    nie zalezy mi na kasie od nich, poniewaz nawet wg optymistycznych
    zalorzen mialo byc okolo 1000zl na reke miesiecznie co daje 5000zl, a
    chca dostac serwer oraz system na nim stworzony ktory wyceniam duzo
    wyzej. Zwlaszcza system...

    --
    Bartlomiej Kuzniewski tel +48 696 455098
    s...@s...cfu.com.pl GG# 23319
    [sprawdz moje aukcje!
    173 ]

  • 4. Data: 2004-12-20 16:51:36
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

> [...]
    > zalorzen mialo byc okolo 1000zl na reke miesiecznie co daje 5000zl, a
    > chca dostac serwer oraz system na nim stworzony ktory wyceniam duzo

    E tam, nie bądź taka rz(ż)yła.

    Wyrwij od nich kasę za wynagrodzenia i IMHO będzie OK. Znaczy uczciwie i
    sprawiedliwie.

    Potem załóż firmę i wystawiaj im rachunki i mów, że jak nie będzie faktury
    to wszystko leci...

    Z niektórymi tak trzeba.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 5. Data: 2004-12-20 17:05:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 20 Dec 2004 16:49:02 +0100, BartekK napisał(a):

> [...]
    > zalorzen mialo byc okolo 1000zl na reke miesiecznie co daje 5000zl, a
    > chca dostac serwer oraz system na nim stworzony ktory wyceniam duzo

    Zaproponuj im, że przywrócisz stan który zastałeś. Albo zrób backupy,
    przywróć go i wtedy oddaj wszystkie hasła. Backupów oczywiście nie oddawaj.

    Aha.. w razie grożenia, zapytaj ich czy wyobrażają sobie jak zareguje ZUS i
    Inspekcja Pracy na wiadomość, że pracowałeś pół roku na czarno. Skarbowy
    też się pewnie ucieszy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 6. Data: 2004-12-20 19:08:14
    Od: "promyk" <w...@g...pl>

> [...]
    >
    > Aha.. w razie grożenia, zapytaj ich czy wyobrażają sobie jak zareguje
    > ZUS i Inspekcja Pracy na wiadomość, że pracowałeś pół roku na czarno.

    zwlaszcza ten drugi argument wydaje sie konkluzywny -
    na domiar zlego wyglada na to ze zapomnieli o odsetkach ...

  • 7. Data: 2004-12-21 08:07:43
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > chca dostac serwer oraz system na nim stworzony ktory wyceniam duzo
    > wyzej. Zwlaszcza system...

    Lepiej nie przesadzaj w swoich żądaniach, bo mogą oskarzyc cie o
    szantaz, a to juz moze byc sprawa karna ...

  • 8. Data: 2004-12-21 10:57:06
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 21 gru o godzinie 09:07, na pl.soc.prawo, KrzysiekPP napisał(a):

    > Lepiej nie przesadzaj w swoich żądaniach, bo mogą oskarzyc cie o
    > szantaz, a to juz moze byc sprawa karna ...

    Jaki szantaż?
    - nie mają umowy na przeniesienie praw na ich firmę przez pytającego;
    - nie sporządzili umowy o prace z pytającym - popełniono zatem
    przestępstwo;
    - nie zgłoszono do ubezpieczeń społecznych pytającego - kolejne
    przestępstwo;
    - która strony w takiej sytuacji będzie wiarygodna: ta firma czy pytający?

    Pytającego 'zapewniano' że jego dochód rzędu .... 2 500,00 netto - i co Ty
    na to? Dlaczego pytający ma tylko przedstawić 1 000,00?

    Gdyby ta firma miała myślących właścicieli to by sprawę załatwili
    polubownie - ale widać na kilometr że to banda złodzieji i cwaniaczków,
    którzy chcieli li tylko wykorzytać pytającego.

    Pytający nie powinien mieć żadnych skrupułów i twardo dochodzić swoich
    praw, żądań i zapłaty - jak będzie machał jeden z drugim ręką - to tak
    cwaniczaki będą budowały sobie 'image' poważnych biznesmenów, gdy tymczasem
    powinni gnić w pierdlu albo w slumsie.

    --
    Herbi
    21-12-2004 11:57:02

  • 9. Data: 2004-12-21 11:40:29
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    BartekK napisał(a):

> [...]

    > osoba "od kontaktow technicznych" przypisana do ich lacza polpak i
    > adresow IP, do mnie dzwoni telekomunikacja w sprawach internetu w

    No to masz ich w ręku;)
    nn

  • 10. Data: 2004-12-21 12:20:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Dec 2004, BartekK wrote:
    [...]
> [...]
    >+ prywatny.
    >+ Tak wiec "zabieram zabawki i ide do swojej piaskownicy"...

    Ano.
    Mamy w przepisach taki zapis: "Nie wolno naruszać samowolnie
    posiadania, chociażby posiadacz był w złej wierze." Art. 342 K.C.
    Nie ma jak zastosować "obrony koniecznej aby odeprzeć" - sam
    im w zębach zaniosłeś sprzęt... i nie masz dowodu KIEDY mieli
    oddać !
    Nie da się ukryć że ew. kolizja oparta o ten przepis :] rozwiązałaby
    inny problem: ustalenia że są ci coś winni !
    Ale nie mam pojęcia czy mogliby domagać się odszkodowania za swoje
    szkody - może prawnicy coś zapodadzą (ja nie jestem prawnikiem).
    IMHO zapodanie im prawnie skutecznego (sekretariat - potwierdzenie
    złożenia na podpisie a przynajmniej świadkowie lub polecony...)
    "żądania wydania" może być podstawą do ew. nasłania później
    policji z powodu zawłaszczenia mienia...
    Z drugiej strony - owszem, takie kroki uruchomią "u nich" mechanizm
    obronny :[ i ew. kłopoty z ustaleniem *ile* należy się "za system".

    >+ Prezes wymaga, bym oddal
    >+ system/serwer/maile/konta i wszystko co jest na serwerze (za ktorego
    >+ stworzenie i utrzymywanie nie zaplacili) bo to ich dane firmowe itp

    Przecież dali dobrowolnie w twoje ręce.
    Albo uznają że jest umowa ("proszę podpisać") albo przyznają że
    wydali ot tak sobie osobie obcej... no to mają taki sam problem
    jak ty ze swoim serwerem :>

    >+ straszenie ustawa o ochronie danych osobowych.

    Y... a to ty tworzyłeś bazę danych osobowych ? Czy oni ci ją
    (jeśli powiadają że nie ma umowy - to IMHO bezprawnie :])
    wydali ? ;)

> [...]
    >+ "wszystko zapomnialem, nie placiliscie mi wiec jadlem duzo margaryny
    >+ zamiast masla i teraz martwcie sie sami" ?

    :)
    A (niektórzy) powiadają że skleroza to od masła właśnie ;)
    Hm... to byłby zastaw na prawach... (hasło do czegośtam chyba pod
    "prawo" da się rozciągnąć :)) - ale podstawy prawnej jakoś nie
    znam :] (aby przysługiwał).
    Zapomnieć... to co innego... ;) !
    "miałem zaszyfrowane szyfrem Cezara na kartce, tu leżała" :>

    >+ Przypominam ze nie dostalem kasy ani umowy o prace w tej firmie...

    No to to mi baaardzo wiele się nie zgadza.
    1. Praca. Umowo musi być najpóźniej w 7 dniu od rozpoczęcia podpisana.
    2. Praca. Mi NIJAK nie wygląda że ty tam PRACOWAŁEŚ.
    Chcesz powiedzieć że to było "pod kierownictwem" ??? I oni nie
    maja zielonego pojęcia co i jak zrobiłeś ?? ROTFL :)
    IMHO - ustalenie że to NIE BYŁA praca a umowa-zlecenie wygląda
    na prawdopodobne...

> [...]
    >+ osoba "od kontaktow technicznych" przypisana do ich lacza polpak i
    >+ adresow IP, do mnie dzwoni telekomunikacja w sprawach internetu w

    IMHO j.w. - "świadczyłeś osobiście" :) co nie przeszkadza domaganiu się
    zapłaty za "świadczenia" ani opłaty za dzierżawę/najem serwera...

    pozdrowienia, Gotfryd