  • 1. Data: 2004-12-20 16:41:49
    Temat: Zwolnienie z pracy
    Od: "vernon" <v...@g...pl>

    dostalam wlasnie list z mojego zakladu pracy...

    Cytat:

    Na podstawie art. 32 Kodeksu Pracy, w zwiazku z art. 1 ust. 1 pkt 3 ustawy
    z dnia 13 marca 2003r. o szczegolnych zasadach rozwiazywania z pracownikami
    stosunkow pracy z przyczyn niedotyczacych pracownikow - rozwiazuje z Pania
    umowe o prace zawarta w dniu ... z zachowaniem trzymiesiecznego okresu
    wypowiedzenia, ktory uplynie w dniu 31 marca 2005r.
    Przyczyna wypowiedzenia umowy jest racjonalizacja zatrudnienia w Oddziale.
    Jednoczenie informuje, ze w terminie 7 dni od doreczenia niniejszego pisma
    przysluguje Pani prawo do wniesienia odwolania do Sadu Pracy w Warszawie.

    teraz moje pytania...

    Zatrudniona jestem 3 lata, jestem na urlopie wychowawczym do 21 marca, ale
    przysluguje mi dalsza czesc... Czy musze wracac do pracy na te 10 dni??
    Czy moge wykorzystac zwykly urlop, aby nie wracac??
    Czy moge wziazc do 31 marca dalsza czesc urlopu wychowawczego??
    Czy przysluguje mi odprawa??

    Czy jak zarejstruje sie w jako bezrobotna bedzie przyslugiwal mi zasilek??

    pomozcie mi jestem tak skolowana i nie moge pozbierac mysli...

  • 2. Data: 2004-12-20 18:40:51
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "vernon" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    niniejszego pisma
    > przysluguje Pani prawo do wniesienia odwolania do Sadu Pracy w

    Prawidłowe wypowiedzenie.

    > Zatrudniona jestem 3 lata, jestem na urlopie wychowawczym do 21
    marca, ale
    > przysluguje mi dalsza czesc...

    Dalsza część urlopu wychowawczego w tym zakładzie może przysługiwać
    tylko do 31.03.2005 r., jeżeli złożysz wniosek z odpowiednim
    wyprzedzeniem (co najmniej 14 dni przed rozpoczęciem urlopu
    wychowawczego).

    Czy musze wracac do pracy na te 10 dni??
    > Czy moge wykorzystac zwykly urlop, aby nie wracac??

    "Zwykłego" urlopu wypoczynkowego będzie przysługiwać tylko 1/12 z
    rocznego wymiaru, ponadto pracodawca musi wyrazić zgodę na jego
    wykorzystanie w proponowanym przez Ciebie terminie. Ale może jeszcze 3
    dni wolne na poszukiwanie pracy mogłabyś wykorzystać?

    > Czy moge wziazc do 31 marca dalsza czesc urlopu wychowawczego??

    Tak.

    > Czy przysluguje mi odprawa??

    Tak, jeżeli pracodawcą jest firma zatrudniająca ponad 19 pracowników.

    > Czy jak zarejstruje sie w jako bezrobotna bedzie przyslugiwal mi
    zasilek??

    Tak.

    Jeżeli nie wykorzystałaś jeszcze całego 3-letniego okresu urlopu
    wychowawczego radziłabym podjęcie jak najszybciej negocjacji z
    pracodawcą w celu cofnięcia wypowiedzenia i udzielenia pozostałej
    części urlopu wychowawczego. Może się zgodzi?

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-12-20 18:53:09
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik wektor napisał(a) w wiadomości

    > 3 ustawy
    > pracownikami
    > Pania
    > okresu
    > Oddziale.
    > niniejszego pisma
    > Warszawie.
    > >
    > Prawidłowe wypowiedzenie.

    Powiedziałbym raczej że nieprawidłowe. Brak konkretnej przyczyny wypowiedzenia.
    Racjonalizacja zatrudnienia nic nie mówi.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-12-21 09:28:04
    Od: "vernon" <v...@g...pl>

> [...]
    > tylko do 31.03.2005 r., jeżeli złożysz wniosek z odpowiednim
    > wyprzedzeniem (co najmniej 14 dni przed rozpoczęciem urlopu

    Czyli pomimo Art. 1861. (118) § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani
    rozwiązać umowy o pracę w okresie od dnia złożenia przez pracownika wniosku
    o udzielenie urlopu wychowawczego do dnia zakończenia tego urlopu.
    Rozwiązanie przez pracodawcę umowy w tym czasie jest dopuszczalne tylko w
    razie ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy, a także gdy zachodzą
    przyczyny uzasadniające rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika.
    moga dac mi wypowiedzenie... skoro jestem na urlopie wychowawczym???

  • 5. Data: 2004-12-21 16:34:32
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    z winy
    > pracownika.
    > moga dac mi wypowiedzenie... skoro jestem na urlopie wychowawczym???

    Ten korzystny dla Ciebie przepis obowiązuje dopiero od 2004 r.
    Doradzam ponownie podjęcie negocjacji z pracodawcą w celu anulowania
    wypowiedzenia z powołaniem się na przytoczony przez Ciebie przepis.
    Równocześnie, należałoby złożyć odwołanie do rejonowego sądu pracy
    (adres podany w wypowiedzeniu). Czas nagli, bo termin to 7 dni od dnia
    doręczenia wypowiedzenia. Można również poprosić o pomoc PIP. Chyba że
    pracodawca anuluje wypowiedzenie przed upływem tego 7-dniowego
    terminu.

    Pozdrawiam

    wa