  • Data: 2010-11-18 09:42:07
    Temat: Re: obowiazek doreczenia faktury
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ic19p7$1ms$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wierzycielem wypełnienia obowiązku wydania mu faktury. Potocznei za
    > wierzyciela uważa się tego, któremu dłużnik jest dłużny pieniadze. Ale
    > wierzytelność spokojnie może polegać na obowiązku zrobienia czegoś
    > (przykładowo dostarczenia towaru).
    >
    > W wypadku sprzedaży masz dwóch wierzycieli i dwóch dłużników. Zajrzyj do
    > kodeksu cywilnego. Sprzedaż polega na tym, że sprzedający ma obowiązek
    > wydania rzeczy, zaś kupujący zapłaty należności (upraszczam, bo mogą być
    > zawidrowania, ale nie chcę zaciemniać). I teraz jeśli kupujący nie
> [...]

    Ale cię fantazja poniosła!;-)
    1.Wierzyciel czy dłużnik to są pojęcia (w przepisach prawa) odnoszace się
    wyłącznie do zobowiązań finansowych (a przynajmniej takich, które można
    okreslić pieniężnie) i żadną miara nie można ich odnosić do obowiązku
    wystawiania dokumentów, np faktur. Tam jest co najwyżej "zobowiązany".
    Żaden z przepisów odnoszących się do fakturowania nie używa tych pojęć.
    2. Gdybyś miał rację to (analogicznie jak ty rozumując) należałoby dojśc do
    wniosku, że także np kupując gazetę w kiosku w którym zainstalowana jest
    kasa fiskalna mógłbyś żądać, aby sprzedawca dostarczał ci paragon fiskalny
    do twojej siedziby, czyli do twojego domu.
    Nie miałbym nic zresztą przeciwko temu, jako ze w moim kiosku sprzedaje duża
    ruda ponad połowę młodsza ode mnie, a żona akurat wyjechała na wczasy;-)