  • Data: 2010-11-18 13:27:17
    Temat: Re: obowiazek doreczenia faktury
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > Nie rozumiem. Czy sformułowanie "informacja, która nie jest integralną
    > częścią faktury" jest aż tak trudne do zrozumienia?

    Czy spotkałaś się gdzieś z interpretacją, że nie wolno dokonywać skreśleń i
    poprawek na fakturach z wyjątkiem skreśleń i poprawek informacji, które nie
    są integralną częścią faktury? Bo ja nie.
    Ponadto jeśli tę informację zamieściłaś, to stała się już ona integralna. W
    przeciwnym razie nie zamieszczałabyś jej. Katalog informacji jakie należy
    umieścić na fakturze jest otwarty, o czym świadczy sformułowanie z artykułu
    ustawy "w szczególności". Zatem jeśli już tę informacją zamieściłaś, to nie
    wolno Ci jej skreślać, a jedynie wystawić korektę. Ale oczywiście wybór
    należy do Ciebie.

    > Jaki prawo?

    Konkretnie ustawa o sposobach walki z komarami :)

    > Nie wiem jak Ty, ale ja nigdy nikomu niczego tu nie radzę.
    > Wyrażam swoje zdanie w danej kwestii.

    "Wystarczy ręcznie skreślić termin płatności, zaparafować i wpisać "14 dni
    od doręczenia".
    Nie trzeba całej ręcznie wypisywać"

    To nie Twoje słowa? Oczywiście możemy się teraz zacząć sprzeczać o
    semantykę, ale chyba doskonale wiesz, o czym piszę.

    > Swoją drogą - nie zauważyłam, żebyś unosił się moralnie w dyskusji na
    > temat tego, jak nakłamać policjantom, żeby nie dostać mandatu.

    A jest jakiś obowiązek unoszenia się we wszystkich dyskusjach?
    Ba! Czy jest obowiązek czytania wszystkiego jak leci? :)

    > Dyskusja polega m.in. na prezentowaniu różnych poglądów

    Czasem tak, a czasem nie, bo ktoś pyta o konkret.
    Trudno przecież dyskutować i przedstawiać własne poglądy na temat tego, czy
    np. prawo do obniżenia kwoty podatku należnego z tytyłu faktury za telefon
    przypada w miesiącu otrzymania faktury czy może w miesiącu, w którym
    przypada termin zapłaty. Ale to już na marginesie.

    Pozdrawiam
    Andrzej