  • Data: 2010-11-18 13:12:46
    Temat: Re: obowiazek doreczenia faktury
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w

    > Termin płatności nie jest pozycją faktury w myśl rozporządzenia dot.
    > wystawiania faktur.

    Opierając się na takim założeniu, po co więc w ogóle zmieniać termin
    płatności na fakturze, jeśli wystarczy umówić się z odbiorcą (nawet
    pisemnie), że może on zapłacić po terminie dłuższym, niż wymieniony na
    fakturze? Albo w ogóle tej daty na fakturze nie podawać.

    > Pytanie - czy jeżeli na mojej fakturze mam "płatność przelewem, 7 dni",
    > ale klient przyjdzie i przy odbiorze faktury zapłaci gotówką, popełniam
    > przestępstwo, skreślając tę informację i dopisując "zapłacono gotówką"
    > data, podpis?

    A ma to jakiś sens?
    Klient dostaje KP z kasy, więc to stanowi dowód dokonanej zapłaty.

    > A umieszczając na obcej fakturze sposób zadekretowania? Informacje dla
    > innego działu (np. na czyje zlecenie dokonano zakupu)? Datę wpływu? Nr
    > KP/KW?

    W takim wypadku niczego nie skreślasz i niczego nie poprawiasz, tylko
    dopisujesz, a to jest różnica.

    > Mam całe segregatory pełne wykroczeń skarbowych... Chyba się
    > profilaktycznie zastrzelę...

    Wybór należy do Ciebie ;-)
    A argument, że Ty coś masz w swoich segregatorach naprawdę nie jest jakoś
    szczególnie przekonujący :)
    Zwłaszcza, że odkąd śledzę tę grupę, zauważyłem, że kilka razy zostałaś
    "przyłapana" na paru błędach.

    Podsumowując - prześledziłem google pod kątem skreśleń i poprawek na
    fakturach własnych czy obcych i nie spotkałem się z żadną interpretacją czy
    informacją, że jest to dozwolone.

    Pozdrawiam
    Andrzej