  • 31. Data: 2009-09-06 09:14:21
    Temat: Re: nowe skrzynki pocztowe a zycie na wsi
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 10:31
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h7vs1n$f8f$1@news.onet.pl>):

    > Korzystam z poczty, korzystałem z inpostu, poczta jest o wiele lepsza
    > jeśli chodzi o szybkość dostarczania przesyłek i dostępność punktów
    > obsługi. Można poczty nie lubić, ale lepszego wyboru w Polsce nie ma.

    Nielubienie poczty jest mniej więcej jak nielubienie Disco polo. Po prostu
    choćby nam listonosz nic złego nie zrobił, to się będzie i tak powtarzało,
    że Poczta jest zła. Bo taka moda. Pewnie, w skali CAŁEGO KRAJU, w takim
    wielkim przedsiębiorstwie na pewno jest iluśtam listonoszy-leniów. No i co
    z tego?

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 32. Data: 2009-09-06 09:16:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 10:23
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h7vrn1$2vj$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Uczepiliście się sołtysa. A co z prawem krajowym? Też to i owo jest
    > do dupy a możliwości wpływu bliskie zera,

    Mniejsze niż na sołtysa, ale większe niż na EU. I idea jest taka, żeby
    właśnie decentralizować prawo i dawać władzę w ręce gmin, a nie chwalić, że
    jest fajnie, jak się scentralizuje w skali świata. <ironia>Bo oczywiście
    Lokalny Sołtys będzie gorszy niż Krajowy Premier, który jest gorszy niż
    Światowy Imperator, który świetnie rozumie problemy lokalne.... </ironia>

    > więc trzeba by emigrować
    > a to już kłopot i ograniczenie wolności. A właściwie każde miejsce
    > na Ziemi ma jakieś swoje wady, więc co pozostaje, lot na Marsa?

    Istnienie wad nie oznacza, że należy je zwiększać. Wręcz przeciwnie.

  • 33. Data: 2009-09-06 12:44:09
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Tristan pisze:

    > A rtęć to jedno. A co z miganiem szkodliwym dla oczu i mózgu?

    Co miga tak zabójczo? Świetlówki kompaktowe? Lol.

    > A co z temperaturą światła (tak wiem, są niby podobne, ale PRAWIE ROBI
    > RÓŻNICĘ)? Ta żarówkowa była o wiele zdrowsza.

    Co do zakresu ciągłości widma i temperatury zgadzam się, ze tonie to
    samo, ale bez przesady. Dyrektywa jest głupia, ale nie jest zabójcza.

  • 34. Data: 2009-09-06 15:31:54
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 6 Wrz, 09:19, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > A) nie wiem czy są z tak dużym, jak dawne.

    Wybor jest bardzo duzy :) Robi tego kilkadziesiat firm, a jak cos to
    mozna sprowadzic.

    > B) i gdzie se ją powieszę?

    Zamiast obecnych skrzynek?
    Jak mieszkasz w budynku wielorodzinnym to tez przeciez nie jest
    problem - u mnie w wspolnocie wybor skrzynek trwal kilka dni,
    przegladalismy dostepne wzory, rodzaje, kolory i na zabraniu
    zdecydowalismy co kupujemy.
    Zlego slowa o tych skrzynkach nie powiem. Nawet wielkie i grube
    koperty wchodza, a wyjac sie ze srodka nic nie da (no chyba ze ktos
    bedzie przygotowany, jakis drut, kombinerki. Ale palcami nie da
    rady :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 35. Data: 2009-09-06 16:58:15
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Można poczty nie lubić, ale lepszego wyboru w Polsce nie ma.

    I właśnie o to chodzi żeby był wybór.

    > A termometry rtęciowe się je, że je zakazano?

    Ja nie bronię decyzji w sprawie termometrów.

  • 36. Data: 2009-09-06 17:04:24
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > Której nie ma poza szczątkowym Inpostem.

    I właśnie chodzi o to by stworzyć warunki do rozwoju konkurencji.

    > No i jak konkurencja chce, to niech se swoje skrzynki stawia.
    > Poczta se postawiła i wszyscy byli zadowoleni.

    Skrzynki w większości nie należą do poczty.

    > A teraz przyszła EU, urwała
    > nam skrzynki, powiesiła (za naszą kasę) nowe, a nadal z nich
    > korzysta tylko
    > PP, bo Inpost to śladowe ilości w kilku miejscach kraju.

    Z czasem Inpost się rozwinie i pojawią się inni.
    Warunkiem koniecznym jest likwidacja monopolu PP.

    > Się nie je, ale jak ci się stłucze albo dziecko stłucze?

    W gospodarstwie domowym jest wiele bardziej niebezpiecznych rzeczy.

    > A rtęć to jedno. A co z miganiem szkodliwym dla oczu i mózgu?
    > A co z temperaturą światła (tak wiem, są niby podobne, ale PRAWIE
    > ROBI
    > RÓŻNICĘ)? Ta żarówkowa była o wiele zdrowsza.

    I dlatego jestem za tym żeby był wybór. Zakaz żarówek uważam za
    szkodliwy i głupi.

  • 37. Data: 2009-09-06 17:49:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 14:44
    (autor Roman Rumpel
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h80ar2$k2v$1@news.onet.pl>):

    > Dyrektywa jest głupia, ale nie jest zabójcza.

    Zabójcza jest rtęć.

  • 38. Data: 2009-09-06 18:16:47
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 14:44
    > (autor Roman Rumpel
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <h80ar2$k2v$1@news.onet.pl>):

    > Zabójcza jest rtęć.

    W tej ilości co jest w swietlówce? Zaiste.
    Tej rtęci jest 5 mg. Odzyskiwalne.

  • 39. Data: 2009-09-06 18:19:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 20:16
    (autor Roman Rumpel
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h80uao$v49$1@news.onet.pl>):

    > W tej ilości co jest w swietlówce? Zaiste.
    > Tej rtęci jest 5 mg.

    A ile jest w termometrze? Jedno i drugie zagraża.

    > Odzyskiwalne.

    A jak ci się stłucze i to przy dziecku? Poza tym, wierzysz, że Naród będzie
    to oddawał do recyclingu? Na śmietniki pojedzie masowo.

  • 40. Data: 2009-09-06 18:23:10
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 19:04
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h80qm3$fjo$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > I właśnie chodzi o to by stworzyć warunki do rozwoju konkurencji.

    No bosko. To ja też chcę, żeby EU coś powiedziała tak, żeby mi było dobrze,
    a żeby udupić konkurencję.

    > Skrzynki w większości nie należą do poczty.

    Nasze należały. I mam wrażenie, że na osiedlach w większości należały.

    > Z czasem Inpost się rozwinie i pojawią się inni.

    Na moją szkodę. Dziękuję za takie korzyści.

    > Warunkiem koniecznym jest likwidacja monopolu PP.

    Monopol PP daje mi szanse wysyłania w różne dziwne miejsce, na różne dziwne
    wsie itepe. A z ,,konkurencją'' będzie jak z kurierami. Jak mają do mnie 1
    małą paczkę, to ja muszę za nimi latać, bo im się nie opłaca za mną
    jeździć. A co dopiero np. do wsi w lesie 300km od miasta.

    > W gospodarstwie domowym jest wiele bardziej niebezpiecznych rzeczy.

    I to powód, żeby mnożyć kolejne? W imię utrudniania życia? Rtęciówki są
    niebezpieczne, niewygodne i bez sensu. Więc się nie sprzedawały. To
    producent wylobbował i EU narzuciła. Cudowny kurwa ustrój.

    > I dlatego jestem za tym żeby był wybór. Zakaz żarówek uważam za
    > szkodliwy i głupi.

    Podobnie jak miliony innych postanowień EU.