  • 1. Data: 2009-09-05 07:52:09
    Temat: zaokrąglanie
    Od: uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>

    Witam.
    Czy może ktoś wie czy kwota 20,008 (dwadzieścia) powinna być zaokrąglona w
    górę do 20,1 czy ten "ogon" powinien dać 0 ?

  • 2. Data: 2009-09-05 08:37:16
    Temat: Re: zaokrąglanie
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *uśmiechnięta_daria:D* napisał(-a):

    > Czy może ktoś wie czy kwota 20,008 (dwadzieścia) powinna być
    > zaokrąglona w górę do 20,1 czy ten "ogon" powinien dać 0 ?

    Mam wrażenie, że to problem matematyczny, a nie prawny. Mało tego, na
    poziomie bodaj 6 klasy szkoły podstawowej. Dlatego pytaj na
    alt.pl.matematyka lub pl.sci.matematyka

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2009-09-05 08:44:22
    Od: uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>

    > Mam wrażenie, że to problem matematyczny, a nie prawny. Mało tego, na
    > poziomie bodaj 6 klasy szkoły podstawowej. Dlatego pytaj na
> [...]

    Mam wrażenie, że to jednak problem prawny. Chodzi o płatności faktur. Mało
    tego, myślę, że nie każdy zatrzymał się na poziomie bodaj 6 klasy szkoły
    podstawowej i potrafi myśleć szerzej.

  • 4. Data: 2009-09-05 08:46:25
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "uśmiechnięta_daria:D" <d...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Czy może ktoś wie czy kwota 20,008 (dwadzieścia) powinna być zaokrąglona w
    > górę do 20,1 czy ten "ogon" powinien dać 0 ?

    dla celow podatkowych 20,01

    --
    http://dumpingowiec.pl - faktury / paragony /rachunki, księga przychodów i
    rozchodów,

  • 5. Data: 2009-09-05 08:46:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    uśmiechnięta_daria:D pisze:

    > Mam wrażenie, że to jednak problem prawny. Chodzi o płatności faktur.
    > Mało tego, myślę, że nie każdy zatrzymał się na poziomie bodaj 6 klasy
    > szkoły podstawowej i potrafi myśleć szerzej.

    Chodzi o to, że faktura jest na 20,008zł i jest problem ile trzeba
    zapłacić?

    --
    Liwuisz

  • 6. Data: 2009-09-05 08:49:41
    Od: uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h7t8hr$l59$1@inews.gazeta.pl...>
    > dla celow podatkowych 20,01

    No i o to mi chodziło:) Dziękuję ślicznie:)

  • 7. Data: 2009-09-05 08:51:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    uśmiechnięta_daria:D pisze:
    > Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:h7t8hr$l59$1@inews.gazeta.pl...>
    >
    > No i o to mi chodziło:) Dziękuję ślicznie:)

    I jaki tu jest problem z płatnością faktury?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-09-05 08:51:28
    Od: <s...@a...pl>

    > No i o to mi chodziło:) Dziękuję ślicznie:)

    Nie zawsze, czasem jest to 20,00 :)
    np. w niektórych deklaracjach

  • 9. Data: 2009-09-05 08:58:32
    Od: uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>

    > I jaki tu jest problem z płatnością faktury?

    Problem? Raczej malutki:) Kupuję coś za 20 zł (taka jest cena). Na fakturze
    jest cena netto 16,40 + 22%VAT(3,61). I to daje 20,01. Więc jak jak to się
    ma do ceny 20? Wiem, że to tylko 1 grosz ale ja kupuję to często i inni
    pewnie też.

  • 10. Data: 2009-09-05 09:05:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    uśmiechnięta_daria:D pisze:
> [...]
    > fakturze jest cena netto 16,40 + 22%VAT(3,61). I to daje 20,01. Więc jak
    > jak to się ma do ceny 20? Wiem, że to tylko 1 grosz ale ja kupuję to

    No i w czym problem? Gdzie tutaj jest 20,008? Kupując, umawiasz się
    ze sprzedawcą na określoną cenę. Czasem - jeśli sprzedawca wystawia
    faktury w kwocie netto - nie można wystawić faktury dokładnie co do
    grosza - wtedy jest grosz różnicy. Nie jest to błąd, a cena obowiązuje
    taka, na jaką się strony umówiły, czyli 20,00, a nie 20,01.

    --
    Liwiusz