  • Data: 2009-02-22 14:01:40
    Temat: Re: nowe na drodze
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Pomysł karania, ale bez punktów, jest wprowadzany z bardzo ważnych
    > powodów. Przede wszystkim należy sobie uświadomić, że fotoradary nie
    > mają na celu poprawienia bezpieczeństwa na drogach, tylko jest to
    > zakamuflowana forma podatku, kierowcy nie od dziś są dobrą owcą do
    > strzyżenia. Ponieważ fotoradarów będzie coraz więcej (socjalistyczne
    > społeczeństwa lubią jak się im wszędzie zagląda), istnieje ryzyko, że
    > dużo kierowców (zwłaszcza tych, co szybko jeżdżą) straciłoby prawo
    > jazdy. Rządzący nie mogą jednak dopuścić do tego, obniżyłoby to wpływy z
> [...]
    Używasz populistycznej argumentacji " to zakamuflowana forma podatku" Podatek
    to przymusowe świadczenie. Jak by był obowiązek posiadania samochodu i
    obowiązek przekraczania prędkości to wtedy mandat by był podatkiem. Mandat to
    nie podatek tylko dobrowolne świadczenie na rzecz państwa. Wcale mandaty nie
    stanowią jakiegoś znaczącego podreperowania kasy. Poszukaj w internecie
    budżetów gmin. Ja kiedyś poszukałem i się bardzo zdziwiłem. To są jakieś
    grosze. Za to podejrzewam że koszty związane z wypadkami to nie są już grosze.
    Twierdze ze polityka polegająca na dotkliwym karaniu finansowym osób nie
    stosujących się do obowiązujących przepisów jest potrzebna. Wpłynie
    bezpośrednio na zmniejszenie liczby wypadków na drogach. Dużo bardziej niż
    durnowaty przepis żeby jeździć w mieście w słoneczny dzień na światłach
    mijania. Fotoradarów ma być coś około tysiąca. Jak ustawią 5 tysięcy skrzynek
    z markerami fotoradarów to żadne cymbał radio i antyradar nie pomogą, bo na
    większych drogach będzie taka skrzynka co 5 kilometrów. I nikt nie będzie
    wiedział czy sygnał jaki emituje to marker czy działający fotoradar.