  • Data: 2009-02-22 19:52:53
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    sok marchwiowy wrote:
    > A gdzie przeczytałeś że ktoś chce karać niewinnych.

    proponowana ustawa właśnie to wprowadza.

    > Karanie niewinnych jest
    > według mnie niedopuszczalne. W przypadku firmowych samochodów problem nie
    > istnieje. Właściciel prowadzi ewidencję kto i kiedy jeździ. Z reguły kierowcy
    > firmowego samochodu nie wolno pożyczać go innym osobom. Osoba fizyczna powinna
    > wiedzieć co się dzieje z jej samochodem.

    Ale to jest w obecnych przpisach i dotyczy wszystkich posiadaczy
    pojazdów niezależnie od tego czy prywatny,służbowy czy jeszcze inny.

    > Zwykłemu ludkowi dadzą możliwość
    > wytłumaczenia sytuacji i wskazania winnego.

    to jest w obecnych przepisach.

    > A jak zacznie kombinować że
    > pożyczył samochód koledze szwagra siostry co na stale mieszka w Mozambiku, to
    > jeśli okaże się to nieprawdą to powinien być skaleczony podwójnie. Raz za to
    > że szybko jechał i cwaniakuje a drugi za wprowadzenie w błąd.

    zw wprowadzenie wbład tak, za szybko jechał nie, bo to policja ma
    wykazać, kto kierował, a nie właściciel, że to nie on.

    > Bardzo łatwo
    > teraz sprawdzić czy ktoś z Mozambiku był na terenie UE czy go nie było w tym
    > czasie.

    i tak się robi.

    > Czego Ty się boisz.

    Niczego.
    Proponowane zmiany idą w kierunku, dajcie mi człowieka a paragraf zawsze
    się znajdzie.
    To co opisujesz jest w istniejących przepisach.
    Zw wykroczenie drogowe karany jest sprawca. Właściciel ma wskazać kto
    był w posiadaniu pojazdu w określonym czasie i jeśli tego nie potrafi
    zrobić też zostanie ukarany.
    Zmiany idą w kierunku karania właścicieli za wykroczenie drogowe z
    definicji, a właściciel ma udowadniać, że nie jest wielbłądem i to nie
    on jechał. I to nie jest normalne.