  • Data: 2004-02-27 20:53:52
    Temat: Re: notariusz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 22 Feb 2004, freni wrote:
    [...]
    >+ > A to zasada swobody umów już nie obowiązuje i kupujący ze sprzedającym
    >+ > nie mogą się umówić w sposób *IM* odpowiadający ??
    >+
    >+ a co w tym momencie ma swoboda umów do rzeczy. W umowie znajdą się tylko i
    >+ wyłącznie te postanowienia, które zostały wcześniej uzgodnione między
    >+ stronami. Tylko na tej podstawie not. może sporządzić akt notarialny.

    Dobrze. Ale jedna ze stron chciałaby ująć ją za pomocą *konkretnych*
    słów, a nie podawać "ogólne postanowienia" do zapisania umowy.
    I nie mam tu na myśli podważania faktu iż notariusz może
    przedstawić swoje zastrzeżenia albo i w ostateczności powiedzieć
    że "tak sformułowaną umowę podpiszcie sobie u kogo innego, bo...".
    Nie rozumiem dlaczego tekst LITERALNIE sformułowany ma być
    "tajny aż do podpisania" - tylko tyle (a o to pytano !).

    >+ praktyka. Owszem, jeśli strona umowy będzie sobie ją życzyła przejrzeć
    >+ wcześniej ,nie ma żadnych przeszkód.

    :)
    " Niestety odpowiedzial, ze nie wydaja wzorow."
    (to jest cytat !)

    >+ Akt jest stronom odczytywany. Strony mogą przed jego podpisaniem zgłosić
    >+ poprawki (np. jeśli są jakieś niezgodności) czy zmienić treść postanowień.

    Co do tego że czym innym jest spokojne, samodzielne przeczytanie
    tekstu a czym innym nadążenie za "punkt trzeci blablablad..." :)
    pewnie się zgodzimy :)
    [...]
    >+ postanowieniami umowy właściwej. A być może obawia się tylko, że w umowie
    >+ będzie coś nie tak i jak podpisze to wiadomo - później trudno odkręcić - ale
    >+ to są tylko moje spekulacje.

    I to powoduje moje zdumienie - że notariusz mówi "nie" !

    pozdrowienia, Gotfryd